آشنايي با جزيره كيش - قسمت اول

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

آشنايي با جزيره كيش - قسمت اول

۱۳ بازديد

آشنايي با جزيره كيش - قسمت اول

آشنايي با جزيره كيش - قسمت اول

كيش، نگين زيباي خليج فارس، ازديرباز مقصد بسياري از تور هاي داخلي و خارجي بوده است.  تور كيش  از جاي جاي ايرانمان برقرار بوده و در فصول مختلف مسافران و ايران گردان از آن استفاده كرده اند. در مقاله هاي پيشين به بيشتر امور مختلف از جمله جاذبه هاي گردشگري كيش، هتل هاي كيش و ... صحبت كرديم.

در اين مقاله اطلاعات عمومي و كاربردي در اختيار شما قرار مي گيرد تا در زماني كه از  تور كيش استفاده كرديد، كارآمد باشند و نهايت لذت را از تور كيش ببريد.

همراه زيما سفر پارس باشيد و اين مقاله را مطالعه كنيد.

نماي كلي كيش

جزيره كيش، كه اغلب مرواريد خليج فارس نيز ناميده مي شود، داراي مساحتي حدود 90 كيلومتر مربع است. اين جزيره يك تفريحگاه زيبا و يك جزيره مرجاني در خاورميانه و خليج فارس است. جزيره كيش قوانيني ملايم تر نسبت به ساير نقاط ايران دارد. كيش، مانند ساير مردم ايران، اهالي كيش به طور كلي دوستانه و مهمان نواز هستند.

اطلاعات عمومي جزيره

كيش يك جزيره تفريحي به مساحت 91.5 كيلومتر مربع در خليج فارس است كه بخشي از استان هرمزگان مي باشد. به عنوان يك منطقه آزاد تجاري و دارا بودن مراكز خريد متعدد، جاذبه هاي توريستي و هتل هاي لوكس به بهشت خريداران تبديل شده است. اين جزيره جمعيتي در حدود 20،000 نفر را دارا مي باشد و حدود 1 ميليون نفر سالانه از اين جزيره ديدن مي كنند. در سال 2010 طبق اعلام نيويورك تايمز، جزيره كيش در ميان 10 جزيره زيباي جهان پس از دبي، امارات متحده عربي و شرم الشيخ قرار گرفته است.

اتباع خارجي كه مايل به وارد شدن به منطقه آزاد جزيره كيش از بندرهاي قانوني هستند، نيازي به به ويزا ندارند. افسرهاي پليس در بندر كيش يا فرودگاه، ويزاهاي 14 روزه را درون پاسپورت افراد ثبت مي كنند.

اماكني كه در تور كيش بايد ببينيد

پارك دلفين و پارك كروكوديل كيش

پارك دلفين يك مقياس كوچك از اقيانوس است و دلفين و ديگر پستاندارهاي دريايي را به نمايش مي گذارد. 

پارك درخت سبزكيش

اين پارك داراي قديمي ترين درختان در جزيره است. ورود براي عموم رايگان است .. اسرار باغ وحش جهان؛ يك باغ وحش كوچك با حيوانات عجيب و غريب. هزينه ورودي 5 دلار آمريكا است. كشتي يوناني؛ كشتي تاريخي و معروف قديمي در يكي از سواحل جزيره كيش همچنان استوار است. اين لاشه كشتي در سال هاي اخير به جاذبه اصلي اين جزيره تبديل شده است. هزينه ورود رايگان است اين يك منطقه با منظره زيبا است و شما مي توانيد غذاي خود را براي برگزاري يك پيك نيك به اين منطقه بياوريد.

مجسمه پرنده غول پيكر

شما مي توانيد در داخل آن بالا برويد. شهر زيرزميني كاريز؛ با قدمتي بيش از 2500 سال به يك شهر زيرزميني با 16 متر ارتفاع در زير زمين تبديل شده است كه مساحتي بيش از 10،000 مايل مربع دارد كه مبدا  تور كيش  بسياري از مسافران است.

شهر باستاني حريره

اين خرابه ها توده هايي از ساختمان هاي سنگي در مناطقي با 1 تا 3 كيلومتر طول را نشان مي دهند. اين سازه ها بر روي ماسه سنگ ساخته شده اند كه گچ كاري هايي بر روي ديوارهاي خود دارا مي باشند. قدمت شهر حريره حدود 800 سال برآورد شده است كه نشان دهنده رشد اقتصادي جزيره كيش در گذشته است. همچنين تصور مي شود كه اين جزيره توسط يك زلزله قدرتمند نابود شده است.

پارك ساحلي مرجون

ورود براي همه رايگان است و در اين پارك مي توانيد گشت و گذار داشته باشيد و از زيبايي هاي كيش با شن هاي سفيد آن لذت ببريد.

كارهايي كه بايد در تور كيش انجام دهيد

غواصي زير آب در سواحل جزيره كيش بهترين نوع در جهان است و مسافران  تور كيش  از آن استفاده مي كنند.

همچنين شيرجه، ديد خوبي از زندگي زير آب به گردشگران مي دهد.

طيف وسيعي از ورزش هاي آبي ديگر نيز در دسترس توريست هاي تور كيش هستند:

جت اسكي، قايقراني، ماهيگيري، موج سواري، پياده روي صخره اي، مشاهده مرجان ها، اسكي روي آب برخي ديگر از راه هاي لذت بردن از اقامت شما در اين جزيره مي باشند.

خط ساحلي كيش يكي از كم خطرترين سواحل در جهان است. جزيره كيش داراي سواحل شني زيبا و شگفت انگيز براي پياده روي است.

ساحل بانوان در اين جزيره تنها براي ورود زنان آزاد است. زنان به بيشتر بخش هاي ساحل يا مناطق مخصوص غواصي در زير آب دسترسي ندارند.

در گذشته سواحل مختلط بين المللي براي استفاده توريست هاي خارجي وجود داشت ولي اخيرا با دستور دولت بسته شده است.

برخلاف اطلاعات ديگر، هيچ رستوراني درون لاشه كشتي يوناني وجود ندارد. با اين حال، اين جزيره زيبا است و مي توانيد غذاي خود را به ساحل بياوريد و در زير سايه بر روي نيمكت هايي آن را ميل كنيد.

به پايان مقاله اول آشنايي با جزيره كيش مي رسيم. در بخش هاي بعدي به مطالب بيشتري مي پردازيم.

از  تور كيش  ، تور كيش ارزان و تور كيش لحظه آخري زيما سفر پارس ديدن فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.