بهترين زمان سفر به پوكت (بخش اول)

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

بهترين زمان سفر به پوكت (بخش اول)

۱۱ بازديد

تور پوكت

آب و هوا و اقليم پوكت

پوكت در تمام طول سال با درجه حرارت متوسط 22 -34 درجه سانتي گراد، يك منطقه گرم است. اكثر مسافرين  تور پوكت  ماه نوامبر تا فوريه را بهترين زمان براي بازديد از پوكت مي دانند، زماني كه روزها بيشتر آفتابي و خشك هستند و اگر قصد داريد زمان زيادي را در ساحل صرف كنيد زماني ايده آل است.

فصل مرطوب از ماه مي تا اكتبر مي باشد، زماني كه بادهاي موسمي جنوب غربي سطح بارش و رطوبت بيشتري را به ارمغان مي آورند. در طول فصول خلوت، مي توانيد پيشنهادات بهتري براي گزينه هاي اقامت بيابيد و جمعيت كمتري را در خيابان ها خواهيد ديد.

بين ماه هاي آپريل و مي، درجه حرارت در سال به بالاترين مقدار خود مي رسد و مي تواند به معني گرماي ناخوشايند باشد. پوكت يك پايگاه عالي براي لذت بردن از بهترين نقاط غواصي و شيرجه در تايلند از جمله Koh Phi Phi و جزاير Surin و Similan است. بهترين زمان براي غواصي زير آب يا شيرجه از نوامبر تا آپريل است، زماني كه ميدان ديد در زير آب مناسب و شرايط آب آرام تر است گردشگران تور پوكت مي توانند از جزاير Surin و Similan از اواسط اكتبر تا اواسط ماه مي بازديد كنند.

 

وضعيت آب و هوا و اقليم پوكت

 

حداكثر دما در طول روز

حداقل دما در طول شب

دماي ميانگين آب

متوسط بارندگي

متوسط زمان حضور آفتاب

ژانويه

31°C

22°C

28°C

48mm

8h

فوريه

32°C

23°C

28°C

34mm

8h

مارچ

32°C

23°C

30°C

84mm

8h

آپريل

32°C

25°C

30°C

173mm

8h

مي

31°C

25°C

30°C

307mm

6h

جون

30°C

25°C

30°C

228mm

5h

جولاي

30°C

25°C

28°C

235mm

5h

آگوست

30°C

25°C

29°C

280mm

5h

سپتامبر

29°C

24°C

29°C

413mm

4h

اكتبر

30°C

24°C

29°C

309mm

5h

نوامبر

30°C

23°C

29°C

205mm

5h

دسامبر

30°C

23°C

29°C

52mm

5h

 

 در اينجا راهنماي ماهانه ما در مورد شرايط آب و هواي گرمسيري براي سفر و تور پوكت  از جمله فصول موسمي آن آورده شده است.

 

پوكت در ماه ژانويه

ژانويه يكي از بهترين ماهها براي سفر به پوكت است. روزها با دماي متوسط 27 درجه سانتيگراد گرم بوده و شب ها خنك مي باشند و روزانه 8 ساعت مي توانيد از حضور آفتاب لذت ببريد.

هر چند در هيچ يك از مناطق استوايي نمي توانيم سفر بدون باران را تضمين كرد، اما ماه ژانويه يكي از خشك ترين ماه هاي پوكت است. اين يكي از بهترين زمانها براي بازديد از تايلند به عنوان يك مقصد عالي است، زيرا اكثر مناطق كشور از دماي هواي بسيار بالايي برخوردار بوده و به طور كلي خشك است.

اگر قصد داريد به شيرجه و يا غواصي زير آب بپردازيد، مي توانيد از درجه حرارت آب دريا در حدود 28 درجه سانتيگراد و يك ميدان ديد خوب در سواحل نزديك از جمله Koh Phi Phi و جزاير Surin و Similan لذت ببريد.

 

پوكت در ماه فوريه

در ماه فوريه، هوا در پوكت گرم و خشك با دماي متوسط 23-33 درجه سانتي گراد است. اين يك ماه پرطرفدار ديگر براي گردشگران تور پوكت  و لذت بردن از سواحل زيباي آن است.

در طول روز مي توانيد از 9 ساعت آفتابي در آسمان آبي و بارش هاي گرمسيري عجيب و غريب لذت ببريد. فوريه يكي ديگر از ماه هاي ايده آل براي تركيب تفريحات در تايلند است. شرايط شيرجه و غواصي در زير آب نيز خوب مي باشد، زيرا درياها آرام و گرم با دماي 29 درجه سانتيگراد هستند.

 

پوكت در ماه مارچ

پوكت در ماه مارچ گرم است كه با پايان فصل خشك، با افزايش اندك بارش و رطوبت همراه مي شود. دماي متوسط بين 23-34 درجه سانتي گراد بوده و روزها به طور كلي آفتابي با آسمان آبي هستند. درجه حرارت آب دريا براي شيرجه و غواصي در زيرآب با دمايي در حدود 29 درجه سانتيگراد كاملا مناسب است.

 

پوكت در ماه آپريل

در ماه آپريل، پوكت گرم و مرطوب است و احتمال بارش هاي سنگين نيز وجود دارد. روزها با دماي متوسط 33 درجه سانتيگراد گرم بوده و در طول روز 8 ساعت مي توانيد از حضور آفتاب لذت ببريد. دماي آب دريا معمولا حدود 29 درجه سانتيگراد است. آپريل آخرين ماه مناسب براي غواصي در زير آب و شيرجه در جزاير Surin و Similan قبل از اينكه براي تعمير و نگهداري بسته شوند، مي باشد.

سال نو تايلندي، Songkran، يك جشن ملي يك هفته اي است كه در ماه آپريل برگزار مي شود، كه عمدتا با آب بازي هاي عظيم خود در سطح شهر شناخته مي شود و يك مراسم خوشايند براي فراموش كردن گرماي سوزان ماه هاي قبل مي باشد.

آزانس مسافرتي و گردشگري زيما سفر پارس ارايه دهنده بهترين هاي تور پوكت است. تور پوكت ارزان  و تور پوكت لحظه آخري  زيما سفر پارس را براي سفر به تايلند و بازديد از پوكت از دست ندهيد.

درمقاله بعدي نيز همراه ما باشيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.