حمل و نقل عمومي در دبي - بخش اول

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

حمل و نقل عمومي در دبي - بخش اول

۱۳ بازديد

تور دبي

دبي، به دلايل بسياري از جمله: استانداردهاي بالاي زندگي، سبك زندگي عجيب و غريب با معماري باور نكردني، طيف وسيعي از گزينه هاي سرگرمي براي افراد و خانواده ها، آب و هواي فوق العاده و گرم در تمام طول سال در كنار سواحل بكر، به عنوان يك مقصد گردشگري و محل زندگي، در جهان شناخته مي شود. مراكز خريد معروف آن، شامل بهترين بوتيك ها و برندهاي مختلف سراسر جهان از جمله آسيايي، آمريكايي و اروپايي مي باشند. ماشين هاي فوق العاده لوكس و شيكي را مي توانيد در دبي پيدا كنيد. ساكنين و حتي مسافران تور دبي مي توانند آرزوي خود براي داشتن آخرين مدل هاي اتومبيل، سريع ترين و عجيب ترين اتومبيل هاي جهان را در اين شهر برآورده كنند.

قيمت هاي پايين سوخت و هزينه هاي نسبتا پايين خريد و نگهداري خودرو، به اين معني است كه افرادي كه در دبي زندگي مي كنند يا به آن سفر مي كنند، مي توانند از مدل هاي عجيب و غريب از اتومبيل هايي كه در كشور خودشان فقط مي توانند روياي آن را داشته باشند، لذت ببرند.

رانندگي راحت ترين راه براي تردد در دبي است ولي دولت در دهه گذشته سيستم حمل و نقل عمومي را به طور چشمگيري بهبود بخشيده است و همچنان به سرمايه گذاري در توسعه شبكه حمل و نقل عمومي در امارات ادامه مي دهد. اگرچه دبي به دليل امكان دسترسي خود شناخته نمي شود، گزينه هاي زيادي براي حمل و نقل عمومي وجود دارد، مخصوصا اگر شما وقت كافي داشته باشيد و بخواهيد دبي را از يك نقطه منحصر به فرد ببينيد.

9 نكته درباره حمل و نقل عمومي براي گردشگران تور دبي

اگر قصد سفر درون شهر بدون رانندگي وسيله نقليه خود را داشته باشيد، شهر داراي طيف وسيعي از گزينه هاي مناسب براي حمل و نقل عمومي است كه دسترسي به هر بخشي از منطقه شهري را فراهم مي كند. گزينه هاي اصلي حمل و نقل عمومي در دبي شامل مترو، تاكسي، اتوبوس ها و تاكسي هاي آبي است كه تحت عنوان آبراس شناخته مي شود. در ادامه با 9 واقعيت كليدي در مورد حمل و نقل عمومي در دبي آشنا خواهيد شد:

 

1. مترو دبي

تور دبي

مترو دبي داراي پيشرفته ترين سيستم ريلي بدون راننده و كاملا خودكار است كه تميز، سريع و كارآمد مي باشد. اگر چه بسيار گسترده نيست، برنامه ريزي هاي توسعه يافته اي در آن وجود دارد و همچنين براي استفاده گردشگران تور دبي به فرودگاه دبي و برخي از مهمترين مقصد هاي توريستي مانند بازار امارات و برج خليفه متصل مي شود. خطوط قرمز و سبز در حال حاضر در حال ساخت هستند و برنامه ريزي RTA در حال راه اندازي سه خط ديگر نيز مي باشد. خوردن و آشاميدن در مترو مجاز نيست و متخلفان ممكن است با جريمه هاي سنگيني روبرو شوند. اطلاعات دقيق در مورد ايستگاه ها، كرايه ها، و جدول زمان بندي - و همچنين آخرين به روز رساني در سيستم مترو ، در وب سايت مترو دبي موجود است.

 

2. تاكسي

تور دبي

در مقايسه با ديگر كلان شهرهاي مشابه، تاكسي ها در دبي نسبتا ارزان بوده و به خوبي نگهداري شده اند و به شدت توسط اداره جاده و حمل و نقل دبي (RTA) كنترل و بازرسي مي شوند. تمام تاكسي ها داراي دستگاه كيلومترشمار هستند، بنابراين براي مسافران تور دبي در محاسبه هزينه سفر هيچ ابهامي وجود نخواهد داشت. شركت هاي تاكسي مختلفي در دبي وجود دارند و اكثر رانندگان مودب بوده و انگليسي را در حد مبتدي صحبت مي كنند. RTA همچنين نرم افزار هوشمند تاكسي را معرفي كرده است كه به راحتي به شما اجازه مي دهد نزديكترين تاكسي را از تلفن هاي هوشمند خود بر اساس مكان خود پيدا كنيد. اين برنامه قادر است بلافاصله محل دقيق فرد را شناسايي كند و حتي اگر دقيقا ندانيد كه در كجا هستيد مي توانيد يك تاكسي را سريعا رزرو كنيد. اين برنامه براي هر دو سيستم عامل Android و iOS نيز در دسترس است.

 

3. اتوبوس

تور دبي

 شبكه اتوبوس هاي دبي بسيار گسترده است و اتوبوس ها يك نقطه اتصال عالي از مترو به مقصد شما هستند. آنها بسيار مقرون به صرفه هستند، كارت هاي Nol را به عنوان يك روش پرداخت مي پذيرند و گردشگران و مسافران تور دبي مي توانند از آن براي سفر به مقصد هايي كه مترو قادر به سفر به آنها نيست، از جمله ساحل جميرا استفاده كنند. همچنين مي توانيد با اتوبوس بين امارت ها سفر كنيد، كه سيستم مترو در حال حاضر قادر به ارائه چنين سرويسي نيست كه اگر بودجه محدودي داريد، راهي مناسب براي سفرهاي شما است.

 آژانس گردشگري زيما سفر پارس با بهترين امكانات و خدمات در تور دبي همراه شما مي باشد. كارشناسان ما در زيما سفر پارس، همه روزه آمادگي ارائه راهنمايي و مشاوره درباره تور دبي ارزان و  تور دبي لحظه آخري به شما عزيزان مي باشند.    

براي دريافت راهنمايي كامل در مورد حمل ونقل عمومي در دبي با ما در مقاله بعدي همراه باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.