6 مقصد گردشگري در گرجستان كه نبايد آنها را از دست بدهيد

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

6 مقصد گردشگري در گرجستان كه نبايد آنها را از دست بدهيد

۱۱ بازديد

6 مقصد گردشگري در گرجستان كه نبايد آنها را از دست بدهيد

مقاصد گردشگري گرجستان كه در  تور گرجستان مي توانيد از آنها بازديد كنيد؛ از تنوع بالايي برخوردار هستند. كوهستان‌هاي جذاب، درياچه‌هاي زيبا و شگفتي‌هاي طبيعي متعدد، تنها بخشي از جذابيت‌هاي گردشگري در گرجستان هستند. گرچه برخي از اين مناطق در بين بسياري از مسافرين و مردم محلي محبوب هستند؛ اما گرجستان هنوز داراي بسياري از نقاطي است كه براي مسافران كمتر شناخته شده است. اگر مي‌خواهيد با 6 مقصد شگفت‌انگيز و كمتر شناخته شده براي بازديد از مناطق طبيعي درتور گرجستانآشنا شويد، با اين مقالهآژانس گردشگري و مسافرتي زيما سير پارسهمراه باشيد.

تنگه داشباشي (Dashbashi Canyon)

تنگه داشباشي واقع در Tsalka است. با دو ساعت رانندگي مي‌توانيد خود را از تفليس به اين منطقه زيبا برسانيد. تنوع زيستي اين منطقه بي‌نظير است؛ و دل هر علاقمند به طبيعت گردي را در مسير گردشگري در گرجستان به دست مي‌آورد. اين اكوسيستم كاملا منحصر به فرد بوده و با آبشارهاي نفس‌گير و دامنه‌هاي شيب دار دره‌هاي خود، مناظر بي‌نظيري را در برابر چشمان شما مي‌گشايد.

 صخره‌هاي بيرتويسي Birtvisi

در اين منطقه شما مي‌توانيد تپه‌هاي سنگي آتشفشاني را ببينيد. اين سازه‌هاي سنگي به علت فوران‌هاي آتشفشاني در ميليون‌ها سال پيش ايجاد شده است. با اين حال فرايندهاي طبيعي طي چندين قرن ظاهر آنها را تغيير داده است. علاوه بر اين، اگر اهل كوهنوردي باشيد مي‌توانيد به قلعه Birtvisi صعود كنيد. فراموش نكنيد كه منظره پانوراماي اطراف از بمحل ساخت اين قلعه ارزش اين كار را دارد.

رصدخانه استروفي

دوست‌داران نجوم نبايد از ديدن شهر آبستوماني، كه در سال 1930 رصدخانه استروفي فيزيك در آن تاسيس شده است، غافل شوند. اين رصدخانه در ميان جنگلي با انبوه درختان مخروطي شكل ساخته شده است. آسمان پاك و صاف اين منطقه از گرجستان فرصت اين را مي‌دهد كه تصويري كامل از آسمان شب داشته باشيم.

مناطق حفاظت شده كبولتي (Kobuleti)

مناطق حفاظت شده كبولتي پيشنهاد ديگر ما براي گردشگري در گرجستان است. تالاب منحصر به فرد اين منطقه، اهميتي بين‌الملي دارد. اين مكان حفاظت شده در منطقه ادجارا (Adjara) واقع شده؛ و داراي تنوع قابل توجهي از پرندگان و گونه‌هاي گياهي است. مهم‌تر از همه باتلاق ايسپاني (Ispani) است. اين باتلاق در نگاه اول شبيه به ملحفه‌اي سفيد رنگ كه بر روي زمين پهن شده است خود را نشان مي‌دهد. سفيدي باتلاق نيز به دليل وجود نوعي خزه سفيد رنگ است. اين خزه از عجيب‌ترين گياهان موجود در جهان بوده و به آلودگي‌هاي زيست محيطي بسيار حساس است. جذاب‌ترين كار در اين منطقه قدم زدن روي سطح باتلاق با كفش‌هاي مخصوص است. برج مراقبت پاتلاق به گردشگران كفش‌هايي خاص مي‌دهد كه به راحتي بتوانند روي سطح باتلاق قدم بزنند. همچنين اگر به اندازه كافي خوش شانس باشيد؛ حتي مي توانيد تعدادي از لاك‌پشت‌هاي ساكن در باتلاق را مشاهده كنيد.

پارك ملي كلكيتي (Kolkheti)

يكي ديگر از مكان‌هاي قابل توجهي كه گردشگري در گرجستان پيش روي شما قرار مي‌دهد؛ پارك ملي كلكيتي است. اين پارك در امتداد درياي سياه و درياچه پالياستومي (Paliastomi) قرار دارد. در اين پارك مسيرهاي پياده‌روي وجود ندارد؛ و براي ديدن پارك و اكوسيستم چشم‌گير آن بايد سوار قايق شويد. علاوه بر اين، پارك ملي كلكيتي يك مكان عالي براي لذت بردن از تماشاي گونه‌هاي متنوع پرندگان و انجام ورزش ماهيگيري است.

شهر سنگي واردزيا

اين شهر در قرن سيزده ميلادي و به دستور ملكه تامار ساخته شده است. وارديزيا در جنوب گرجستان قرار دارد. اگرچه بخش‌هاي وسيعي از شهر بر اثر زلزله و تهاجم‌هاي مختلف از بين رفته است؛ اما هنوز هم سازه‌هاي سنگي آن جذابيت بالايي دارد. وارديزيا در فاصله 4 ساعته از تفليس قرار دارد؛ و علاوه بر امكان بازديد از اين مكان تاريخي مي‌توانيد از امكانات رفاهي و تفريحي اطراف آن نيز استفاده كنيد.

اميدواريم در صورت استفاده از  تور گرجستان  از ديدني هاي طبيعي و كمتر ديده شده اين كشور پهناور و چهار فصل نيز بازديد كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.