25 نكته ضروري قبل از سفر به چين - قسمت اول

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

25 نكته ضروري قبل از سفر به چين - قسمت اول

۱۹ بازديد

25 نكته ضروري قبل از سفر به چين - قسمت اول

از زمان باز شدن درهاي چين به روي جامعه جهاني در دهه 70 ميلادي، چين دوره‌اي از رشد و تغيير سريع را تجربه كرده است. اين روزها، گردشگران بسيار بيشتري از سراسر جهان سفر به چين را براي بازديد از دنياي عجيب شرق انتخاب مي‌كنند. تور چين  تجربه غني و باستاني چين را در كنار آينده روشن و رو به پيشرفت آن، در پيش روي گردشگران علاقمند به چين قرار مي‌دهد.

البته در حالي كه چين به سرعت در حال مدرنيته شدن است؛ اما هنوز مواردي وجود دارد كه قبل از سفر به چين بايد از آنها آگاه باشيد. اميدوارم اين نكات به شما كمك كنند تا كشف كنيد كه اين كشور زيبا و چالش برانگيز چگونه كشوري است. اين مقاله را مي‌توانيد در دو قسمت متوالي در وب‌سايت زيما سفر پارس، مطالعه كنيد.

استفاده از پول در چين

  1. پرداخت نقدي ترجيح داده مي‌شود

اگرچه كسب و كارهاي زيادي بخصوص رستوران‌ها و هتل‌هاي بزرگ، در حال حاضر ويزا كارت و مستر كارت را قبول مي‌كنند؛ اما خبري از پذيرش كارت‌هاي بانكي ايراني نيست. در واقع پذيرفته شده‌ترين كارت بانكي در چين UnionPay است.

پس اين پيش فرض را در نظر بگيريد كه در سفر به چين بايد همه هزينه‌ها را نقدا پرداخت كنيد.

  1. چين تنها يك ارز را به رسميت مي‌شناسد.

پول رسمي چين يوآن است. جالب است بدانيد كه كسب و كارهاي چيني هيچ ارز ديگري، حتي دلار آمريكا را نيز نمي‌پذيرند. پس اولين قدم تبديل پول خود به يوآن است.

  1. تبادل ارز در دستگاه‌هاي خودپرداز در چين

در حالي كه بسياري از بانك هاي چيني كارت هاي خارجي را نمي پذيرند؛ بانك هاي زنجيره اي بزرگ مانند HSBC پول هاي بين المللي را براي تبديل ارز مي‌پذيرند. همچنين دستگاه‌هاي خودپرداز بين المللي در همه شهرهاي بزرگ در دسترس هستند؛ اما ممكن است در مناطق گردشگري كمتر پيدا شوند. همچنين طبيعي است كه اين روش براي مسافران ايراني كاربرد ندارد. پس باز هم براي تبديل پول خود به يوآن قبل از آغاز سفر اقدام كنيد.

  1. براي ارتباط بيشتر نياز به مترجم خواهيد داشت

مردم چين به سختي به انگليسي صحبت مي‌كنند؛ و اگر علاقمند هستيد كه ارتباط قوي‌تري با آنها داشته باشيد و يا اهداف سفر شما كاري است؛ بهتر است به فكر يك مترجم باشيد.

  1. در چين نيازي به انعام دادن نيست

چيني ها انعام نمي‌دهند و از شما هم انتظار دريافت انعام ندارند. در واقع اين كار متداولي در چين نيست.

  1. هنگام خريد چانه بزنيد

براي هر چيزي كه در چين مي‌خواهيد بخريد چانه بزنيد. واقعيت آن است كه هيچ قيمت اوليه‌اي، قيمت اصلي جنس نيست. پس چانه زدن در چين به نفع شما خواهد بود.

 سازماندهي مدارك مسافرتي براي چين

  1. ويزاي چين

براي رفتن به چين نيازمند ويزا هستيد؛ و ويزا را هنگام ورود به شما نمي‌دهند. پس قبل از سفر به چين اقدام به دريافت ويزا نماييد. ويزاي توريستي چين با تكميل فرم درخواست ويزا در دو نسخه انجام مي‌شود. همچنين براي تك تك اعضاي خانواده نيز بايد فرم جداگانه پر كرد. در نهايت ويزاي چين را مي‌توان از طريق يك وكيل يا كارگزار نيز پيگيري كرد.

  1. رزرو هتل در چين

اگر ازتور چيناستفاده نمي‌كنيد؛ لازم است خودتان شخصا اقدام به رزرو هتل نماييد. البته سايت‌هاي بسياري در اين زمينه فعال هستند؛ كه مي توانند براي رزرو هتل در چين به شما كمك كنند.

  1. بيمه مسافرت براي چين

در حالي‌كه چين يك كشور بسيار امن و با ميزان جرم نسبتا كم است؛ اما داشتن بيمه مسافرت يك روش عاقلانه براي سفري بدون نگراني خواهد بود. اگر در سفر به چين اتفاقي غيرمنتظره براي شما رخ دهد و شما بيمه نباشيد؛ هزينه‌هاي زيادي روي دست شما خواهد ماند.

ادامه نكات ضروري قبل از سفر به چين را مي‌توانيد در قسمت دوم اين مقاله مطالعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.