25 نكته ضروري قبل از سفر به چين (قسمت دوم)

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

25 نكته ضروري قبل از سفر به چين (قسمت دوم)

۱۲ بازديد

25 نكته ضروري قبل از سفر به چين (قسمت دوم)

در قسمت اول اين مقاله، نكاتي را درباره استفاده از پول در چين و ساماندهي مدارك مسافرتي براي سفر به چين مطرح كرديم. در اين قسمت نكاتي ضروري درباره حفظ سلامت شما در چين، سفر داخلي و حمل و نقل در چين و تجربه فرهنگ چيني مطرح مي‌شود.

حفظ سلامت شما در سفر به چين

  1. آب آشاميدني در چين

يكي از كارهايي كه نبايد در چين انجام دهيم، نوشيدن آب از شير است. چراكه در بيشتر موارد آب شير در چين نوشيدني نيست. به همين دليل آب بطري را مي‌توان در اكثر رستوران‌ها و فروشگاه‌ها با قيمت ارزان خريد.

  1. داروخانه‌ها در چين

داروخانه‌هاي چيني داروهاي غربي و شرقي را با قيمت‌هاي بسيار مناسب ارائه مي‌دهند. داروهاي تجويزي معمولا بدون نسخه و به سادگي با تشخيص داروساز فروخته مي شود.

  1. يافتن يك دكتر در چين

بيمارستان‌هاي چيني مي‌توانند شلوغ و دلهره‌آور باشند. البته اكثر شهرهاي بزرگ نيز داراي بيمارستان‌هاي ويژه خارجيان هستند؛ شرايط مساعدي را براي خارجيان مشغول كار و زندگي در اين كشور فراهم مي‌كنند.

همچنين بهتر است بدانيد كه حتي در بيمارستان‌هاي عمومي شلوغ، بسياري از پزشكان به زبان انگليسي صحبت خواهند كرد.

  1. مقابله با آلودگي هوا در چين

شهرهاي بزرگ چين به ويژه پكن، مشكلي جدي با آلودگي هوا دارند. بسياري از مردم محلي هر روز و هنگام رفت و آمد در شهر ماسك به صورت مي‌زنند. البته راه حل امن‌تر دور بودن از مركز شهر در روزهاي آلودگي است.

  1. دستمال توالت را فراموش نكنيد

يكي از وضعيت‌هاي غيرمعمول در چين، نبود دستمال توالت در دستشويي‌هاي اين كشور است. البته در هتل‌ها و رستوران‌هاي مجلل اين امكان وجود دارد؛ اما راه حل منطقي‌تر اين است كه به مقدار مورد نياز دستمال توالت همراه خود داشته باشيد.

  1. صابون دست يا ضدعفوني‌كننده دست را هم برداريد

مانند دستمال توالت، صابون دست در بسياري از سرويس‌هاي بهداشتي چيني موجود نيست. پس مطمئن شويد كه يك بطري كوچك ضدعفوني‌كننده دست را هميشه همراه خود داريد.

 

تور چين

سفر داخلي و حمل و نقل در چين

  1. زودتر از موعد به فرودگاه برويد

توصيه مي‌شود در چين حدود سه ساعت زودتر براي پروازهاي بين‌المللي و دو ساعت زودتر براي پروازهاي داخلي به فرودگاه برويد. فرودگاه‌هاي چيني اغلب شلوغ و پر حرج و مرج است؛ و زودتر رسيدن خيال شما را بابت جا نماندن از پرواز راحت مي‌كند.

  1. هميشه احتمال تاخير وجود دارد

بهتر است هنگام پرواز صبور باشيد. مسئله تاخير در پرواز در چين يك مسئله معمول است و بعيد نيست در سفر به چين براي شما هم اتفاق بيفتد.

  1. اتوبوس و قطار در چين

چين با يك شبكه فوق‌العاده از اتوبوس‌ها و قطارها، از جمله قطارهاي سريع‌السير، شما را در سراسر اين سرزمين پهناور به راحتي جابه‌جا مي‌كند. قيمت اين خدمات در چين به نسبت ساير كشورها بسيار مقرون به صرفه است.

  1. گذرنامه خود و همراهان‌تان را هنگام رزرو هتل همراه داشته باشيد.

در هنگام رزرو هتل به ازاي هر گذرنامه مي‌توانيد فقط يك تخت رزرو كنيد. پس بايد گذرنامه همه همراهان هنگام انجام اين كار در دسترس باشد.

  1. از سايت‌هاي رزرو محلي استفاده كنيد

سايت‌هاي رزرو چيني مانند C-Trip و eLong اغلب نرخ‌هاي بهتري نسبت به سايت‌هاي بين المللي ارائه مي‌دهند. پس حتما هر دو را هنگام برنامه‌ريزي سفر خود بررسي كنيد.

  1. رانندگي در چين

اگر اين نخستين سفر شما به چين باشد، به زودي متوجه خواهيد شد كه جاده‌هاي چين چقدر شلوغ است؛ و رانندگي مردم چقدر نامنظم و تا حدود زيادي شبيه ايران است. پس اگر مهارت كافي داريد؛ اقدام به رانندگي در چين كنيد و در غير اين صورت خودتان را به دردسر نيندازيد.

  1. تاكسي گرفتن در چين

تاكسي در چين ارزان و فراوان است. البته اكثر رانندگان انگليسي صحبت نمي‌كنند. بنابراين بهتر است كه آدرس مقصد خود را به زبان چيني توسط يكي از مسئولان هتل دريافت كنيد.

 

تور چين

تجربه فرهنگ چيني

  1. خوردن غذاهاي خياباني در چين

غذاي خياباني چيني خوشمزه است و همه جا هم موجود است! هنگام انتخاب فروشنده‌اي كه از آن خريد مي كنيد؛ بررسي كنيد كه مردم محلي در حال خوردن هستند يا نه. همچنين اگر صفي را براي خريد مشاهده مي‌كنيد؛ احتمالا با شرايط و غذاي بهتري روبرو هستيد.

  1. فضاي شخصي

چين يك مكان شلوغ است و مردم محلي به فضاي شخصي بسيار كوچكتر عادت كرده‌اند؛ كه ممكن است ما به آن عادت نداشته باشيم. همچنين اگر شما در هرج و مرج و شلوغي گير كرديد نگران و متعجب نشويد. اين موضوع تنها بخشي از فرهنگ چين است.

  1. عكس گرفتن در چين

چيني‌ها دوست دارند عكس بگيرند. پس اين موضوع كه از شما عكس مي‌گيرند يا تمايل به عكس گرفتن با شما دارند، چيزي عجيبي نيست. البته مثل بسياري از كشورهاي ديگر، قبل از عكاسي از يك فرد مسئول يا يك ساختمان دولتي، نيازمند كسب اجازه هستيد.

تجارب شما از سفر به چين چگونه بوده است؟ آيا خاطره جذابي از سفر خود داريد؟ آن را با ما در ميان بگذاريد. همچنين اگر تمايل داريد سفر به چين براي شما امن‌تر، آسوده‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد؛ پيشنهاد مي‌كنيم از تور چين استفاده كنيد.تور چين  اين امكان را به شما مي‌دهد كه با قيمتي ارزان‌تر و با امكاناتي بيشتر، سفر به چين را تجربه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.