19 كاري كه بايد در تور استانبول انجام دهيد – بخش اول

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

19 كاري كه بايد در تور استانبول انجام دهيد – بخش اول

۱۶ بازديد

تور استانبول

استانبول واقعا شبيه هيچ جاي ديگري نيست. استانبول در بين دو قاره قرار گرفته است و تنها همين موقعيت جغرافيايي منحصر بفرد آن مي تواند وجه تمايز آن با ساير شهرها باشد. اگرچه اين شهر مدرن، بيشترين بازديدكننده و گردشگر را در بين شهرهاي تركيه به خود اختصاص مي دهد، اما تاريخ، فرهنگ و سنت عميق اين كشور هنوز هم پابرجا است.

استانبول با دارا بودن مكان هاي تفريحي متنوع و فوق العاده به سرعت به يكي از مكان هاي مورد علاقه براي سفر و ماجراجويي گردشگران تور استانبول تبديل شده است. در اينجا برخي از موارد و جاذبه هاي گردشگري برتر اين شهر را كه به شما معرفي مي كنيم، بازديد اين مكان ها را در تور استانبول از دست ندهيد.

مكان هاي ديدني در تور استانبول

1. مسجد آبي

تور استانبول

به طور قطع يكي از ساختمان هاي باورنكردني كه من تا به حال وارد شده ام، مسجد سلطان احمد است كه عموم مردم تحت عنوان مسجد آبي مي شناسند. اين مسجد بزرگ از پنج گنبد اصلي و شش مناره باريك ساخته شده است و فضاي داخلي آن با بيش از 20000 كاشي دست ساز ساخته شده است كه عمدتا آبي رنگ هستند.
هنگام بازديد از مسجد آبي، به مسافران و گردشگران تور استانبول روسري هايي داده مي شود تا موهاي خود را بپوشانيد.

2. مخزن باسيليكا

تور استانبول

اين مخزن زيرزميني باور نكردني متفاوت از تمام چيزهايي است كه قبلا ديده ايد. اين مخزن كه در سال 532 ساخته شده است وظيفه انتقال آب به استانبول را داشته است و از 336 ستون ساخته شده كه عمدتا از ويرانه هاي معابد بدست آمده اند. اطمينان حاصل كنيد كه از ستوني كه تنديس سر Medusa به طرزي با شكوه بر روي آن قرار دارد ديدن كنيد.

3. مسجد اياصوفيه

تور استانبول

مسجد اياصوفيه يك نشانه از تاريخ مذهبي استانبول مي باشد. اين مكان در گذشته از 532 تا 1453 يك كليساي جامع ارتدوكس بود كه بعدها به يك مسجد تبديل شد در نهايت در سال 1931 با نظر حكومت سكولار به يك موزه تغيير كاربري داد. هنوز به لحاظ فني، در رده دوم بزرگترين كليساي جامع جهان شناخته مي شود و نمايش الهام بخشي از گنبدهاي غول پيكر و موزاييك هاي حيرت انگيز را ارائه مي دهد (حتي زماني كه نيمي از ساختمان با داربست پوشيده شده است)! توصيه مي كنيم بازديد از اين مكان ديدني را در تور استانبول از قبل رزرو كنيد، تا نيازي نباشد در صف هاي طولاني منتظر بمانيد.

4. قصر توپكاپي

تور استانبول

قصر توپكاپي جلوه اي جذاب از تاريخ سلطنتي تركيه را ارائه مي دهد چرا كه ميزبان چندين نسل از پادشاهان و همسران آنها بوده است. در اين قصر چيزهايي زيادي براي كشف كردن وجود دارد از قبيل خزانه تاج ها و جواهرات كه حتما توصيه مي شود از آنها ديدن كنيد.

سفرهاي درون شهري در تور استانبول

5. مي توانيد در پايين Bophorus سوار كشتي شويد

تور استانبول

پس از گذراندن چند روز در اين شهر متوجه خواهيد شد كه از طريق رودخانه ها استانبول زيبايي بيشتري دارد. شركت TURYOL خدمات خود را با قيمت 12 ليره براي يك تور يك و نيم ساعته همراه با راهنما در امتداد Bophorus ارائه مي دهد. قطعا توصيه مي كنيم كه اين كار را هنگام غروب آفتاب انجام دهيد; كه اتفاقي جادويي به تجربه شما اضافه مي كند. همچنين، شما مي توانيد يك شام 3 وعده اي را كه شامل سرگرمي در قالب رقص هاي محلي و موسيقي سنتي است نيز رزرو كنيد!

6. در ميدان Taksim سوار تراموا شويد

تور استانبول

براي تجربه مدرنيته واقعي در تور استانبول به ميدان تكسيم برويد. در حال حاضر، اين مكان يك نقطه محبوب براي گردشگران است كه شما مي توانيد تعداد زيادي از رستوران ها و كافه ها، مغازه ها و رستوران ها را در آن بيابيد تا بتوانيد سرگرم شويد. اگر مي خواهيد استانبول قديم را احساس كنيد، از ميدان تكسيم در پايين Istiklal سوار تراموا شويد. تراموا از يك خيابان شديدا شلوغ عبور مي كند، به اين معني كه راننده تراموا تمام وقت خود را صرف پاكسازي خيابان و هشدار به گردشگران براي خالي كردن مسير تراموا مي كند. در شب به خيابان Istiklal برويد، زيرا به يك مركز پر جنب و جوش از رستوران ها، كافه ها و اجراهاي خياباني تبديل مي شود و مي توانيد از آن لذت ببريد. كاري كه حتما بايد در تور استانبول انجام شود!

7. كارت گردشگري استانبول را دريافت كنيد

تور استانبول

اگر شما قصد داريد چند روز در اين شهر بمانيد و برنامه ريزي كرده ايد تا كارهاي زيادي انجام داده و از مكان هاي مختلف ديدن كنيد، قبل از هر كاري يك كارت گردشگري استانبول 3 يا 7 روزه خريداري كنيد كه مي تواند در منابع مالي شما صرفه جويي كند. اين كارت شامل همه چيز مي شود، از جمله: ورود به همه جاذبه هاي اصلي استانبول، يك كارت حمل و نقل عمومي، شام به هنگام سفر كروز، تجربه حمام تركي و سوار شدن به اتوبوس هاي تور گردشگري.
تور استانبول زيما سفر پارس با بهترين امكانات و خدمات براي بازديد از شهر استانبول است. براي دريافت تور استانبول ارزان و تور استانبول لحظه آخري با شماره 02174634 تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.