19 كاري كه بايد در تور استانبول انجام دهيد – بخش دوم

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

19 كاري كه بايد در تور استانبول انجام دهيد – بخش دوم

۱۵ بازديد

تور استانبول

در ادامه مطلب قبل در اينجا هم براي شما از جاذبه ها و كارهايي كه ميتوانيد در  تور استانبول انجام دهيد مطالبي را بازگو مي كنيم تا اگر شما هم قصد سفر به اين شهر زيبا را داريد، بتوانيد از اين راهنمايي هاي ما استفاده كنيد.

بازديد از بازارها در تور استانبول

 

8. مراقب باشيد در بازار بزرگ گم نشويد

تور استانبول

محبوب ترين جاذبه توريستي در كل شهر، بازار بزرگ، محلي است كه شما حتما بايد در در تور استانبول از آن ديدن كنيد. طيف وسيعي از اقلام در اين مكان در دسترس است، شما در اين بازار مردم محلي زيادي را خواهيد ديد كه به فروش اقلام مختلف مشغول هستند كه از فرش هاي نفيس دست بافت گرفته تا جواهر و نقره هاي تزئين شده به رنگ هاي رنگين كمان را شامل مي شود. فروشندگان زيادي پيرامون شما را احاطه خواهند كرد كه با دعوت كردن شما به نوشيدن چاي سيب كالاهاي خود را به شما معرفي مي كنند.

 

9. از احساسات خود در بازار ادويه لذت ببريد

تور استانبول

مشابه بازار بزرگ، بازار ادويه نيز به محض ورود حواس شما را پرت مي كند. اگر به دنبال طعم دهنده هاي غذاهاي تركيه اي هستيد، شما به جاي درستي آمده ايد! در اينجا شما مي توانيد هر چيزي كه به دنبال آن هستيد را پيدا كنيد از جمله: چاي خوشمزه، ميوه هاي خشك، آجيل، آب نبات، باقلوا و البته طعم دهنده هاي تركيه اي. اين مكان مناسبي براي خريد سوغاتي و خوراكي هاي ارزان است. به علاوه، فروشندگان دوست دارند نمونه هايي رايگان را به شما تعارف مي كنند تا مزه كنيد و بياييد صادق باشيم چه كسي از خوردن نمونه هاي رايگان بدش مي آيد؟

 

تجربه هاي شگفت انگيز در تور استانبول

 

10. غذاهاي دريايي را در زير پل گالاتا بخوريد

تور استانبول

اگر مي خواهيد در تور استانبول با يك منظره منحصر به فرد شام بخوريد، نبايد غذاي دريايي در زير پل گالاتا را از دست بدهيد. در اينجا شما يك غذاي ارزان قيمت از خوراكي هاي دريايي را مي توانيد تجربه كنيد كه بعدها بابت پولي كه پرداخت كرده ايد پشيمان نخواهيد شد. پس از ورود و عبور از ساختمان ها به سمت ماهي فروشان خياباني برويد، يك ساندويچ ماهي سفارش دهيد و از منظره بي نظير بر روي رودخانه و آبشار Bosphorus لذت ببريد.

 

11. به يك حمام سنتي تركيه اي برويد

تور استانبول

گاهي براي درك واقعي فرهنگ يك كشور بايد راحتي خود را قرباني كنيد. بازديد از يكي از حمام هاي سنتي استانبول راه مناسبي براي انجام اين كار است. حمام ها براي هزاران سال در سنت تركيه جاي داشته اند كه هم جايي براي برقراري ارتباطات اجتماعي و هم تميز كردن بدن خود بوده اند. اكثر حمام ها به لحاظ جنسيتي جدا شده اند و بله، طبيعي است كه مردم به صورت برهنه يا بدون بالاپوش در آن قدم بزنند. حمام هاي سنتي شامل اتاق هاي مختلف با درجه حرارت هاي متفاوت، از جمله اتاق بخار داغ و استخر هاي سرد است. هنگامي كه حمام شما به پايان مي رسد، عموما يك متخصص پوست بدن شما را ماساژ مي دهد. اين يك تجربه فراموش نشدني در طول زندگي شما خواهد بود.

 

12. چاي سيب تركيه اي را در كنار صاحب مغازه بنوشيد

تور استانبول

چاي (يا çay) بخش بزرگي از مهمان نوازي تركيه است و شما آن را تقريبا در هر كافه، رستوران و خانه اي كه برويد پيدا خواهيد كرد. در كنار چاي سياه معمولي، چاي سيب نيز بسيار پرطرفدار و شيرين و لذيذ است كه شبيه آب سيب گرم است. اغلب مغازه داران به عنوان خوشامدگويي و نشانه اي از مهمان نوازي، چاي را به مشتريان خود تعارف مي كنند. اطمينان حاصل كنيد كه شما به پيشنهاد آنها جواب مثبت دهيد. به اين ترتيب شما به مهرباني و گرمي مردم تركيه جواب مثبت داده ايد و يكي از قوي ترين سنت هاي آنها را قبول كرده ايد.

 

13. يك شام خانوادگي با افراد محلي داشته باشيد

تور استانبول

براي درك معناي واقعي مهمان نوازي در تركيه، بايد حتما يك شام پخته شده در خانه بخوريد. بديهي است، براي اين كار به منزل يك خانواده بومي دعوت شويد. با اين حال، اگر اين امكان پذير نيست، مي توانيد از غذاي خانوادگي در محله تاريخي سلطان احمد لذت ببريد و ديد عميق تر به فرهنگ تركيه به دست آوريد.

 

غذاي خياباني در تور استانبول را امتحان كنيد

 

14. كومپير (سيب زميني پخته شده)

تور استانبول

كومپير يك غذاي خياباني بسيار محبوب در استانبول است و قطعا ارزش امتحان كردن دارد. يك سيب زميني بزرگ پخته مي شود، سپس از وسط نصف شدو و بخش هاي نرم داخلي آن با كره و پنير تركيب مي شود و با سس زياد سرو مي شود.

 

15. ذرت خياباني (بلال)

تور استانبول

امكان ندارد شما در تور استانبول دود و بوي كباب كردن ذرت را نبينيد كه توسط دست فروشان در كنار خيابان ها انجام مي شود. به عنوان يك غذاي كلاسيك خياباني، اين فروشندگان مي دانند كه چگونه يك ذرت را بر روي منقل كباب كنند. اين يك ميان وعده كامل است.

 

16. Gözleme (گوزلمه)

تور استانبول

احتمالا يكي از ساده ترين غذاهاي فست فود در تركيه، Gözleme است كه در بين مردم محلي محبوبيت زيادي دارد. مشابه كرپ، اين غذا نيز از خمير تركيه اي صاف شده كه با دست رول مي شود و با مواد مختلف از قبيل پنير، گوشت، سبزيجات و سيب زميني پوشيده شده و سپس درون فر قرار داده مي شود.

 

17. Simit (سيميت)

تور استانبول

يكي ديگر از غذاهاي خياباني بسيار محبوب، Simit نام دارد. ارزان ترين تنقلاتي كه شما در خيابان ها مي توانيد پيدا كنيد، اين نان هاي دايره اي معمولا با دانه هاي كنجد پوشانده مي شوند و مي توانيد آن را به تنهايي يا با مربا، پنير خامه اي يا نوتلا بخوريد.

 

18. دوندورما (بستني تركي)

تور استانبول

اين ممكن است مانند بستني هاي معمولي بوده و حتي طعمي مشابه داشته باشد. اما دوندورما بافتي كاملا متفاوت با ساير بستني هاي جهان دارد. مواد تشكيل دهنده آن در برابر ذوب شدن مقاوم است و آن را كمي كش دار مي كند. فروشندگان دوندورما به خاطر نمايش هاي جذاب خود در كنار خيابان شناخته مي شوند به طوريكه توده هاي عظيم بستني را به طرز شگفت انگيزي در هوا مي چرخانند و در مقابل چشم مشتريان بستني هاي آنها را سر و ته مي كنند.

 

19. مراقب باشيد در خيابان پشتي استانبول گم نشويد

تور استانبول

هنگامي كه شما تور استانبول را در ليست سفرهاي خود قرار داديد وقت آن رسيده است كه كمي عميق تر با اين شهر آشنا شويد. از محله هاي توريستي بيرون بياييد و از محله هاي بومي در اطراف شهر ديدن كنيد. در اينجا، شما مي توانيد طعم واقعي زندگي روزمره در استانبول را بچشيد.

آژانس گردشگري زيما سفر پارس ارائه دهنده تور استانبول ويژه مهر ماه  مي باشد. براي دريافت اطلاعات در مورد تور استانبول ارزان و تور استانبول لحظه آخري با شماره 02174634 با همكاران ما تماس بگيريد.

براي خواندن بخش اول اين مقاله روي لينك زير كليك كنيد.

19 كاري كه بايد در تور استانبول انجام دهيد – بخش اول

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.