حقايقي عجيب درباره شهر ممنوعه چين كه بايد بدانيد

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

حقايقي عجيب درباره شهر ممنوعه چين كه بايد بدانيد

۱۶ بازديد

حقايقي عجيب درباره شهر ممنوعه چين كه بايد بدانيد

شهر ممنوعه و قصر شكوهمند چين، در قلب پايتخت چين يعني پكن قرار دارد. شهر ممنوعه به عنوان يكي از بزرگ‌ترين و زيباترين مكان‌هاي ميراث فرهنگي چين، مكاني است كه بايد توسط همه مسافرانتور چينديده شود.

قصر شكوهمند اين شهر به عنوان يكي از 5 كاخ مهم در تمام دوران تمدن بشري شناخته شده است؛ و از محبوب‌ترين جاذبه‌هاي توريستي كشور چين است. در اين مقاله وب‌سايتآژانس مسافرتي و گردشگري زيما سفر پارس، مي‌خواهيم شما را با حقايقي جالب درباره شهر ممنوعه چين آشنا كنيم.

 1. شهر ممنوعه بزرگ‌ترين كاخ امپراتوري جهان است

شهر ممنوعه با مساحت 720،000 مترمربع (7،750،000 فوت مربع)، بيش از سه برابر بزرگ‌تر از كاخ لوور در فرانسه است. جالب است بدانيد كه حدود 1 ميليون كارگر براي تكميل ساختمان اين كاخ كار كردند.

شهر ممنوعه داراي بيش از 90 محوطه قصر و حياط، 980 ساختمان و بيش از 8728 اتاق است. (يك افسانه رايج مي‌گويد كه در اين قصر 9999 اتاق وجود دارد؛ هرچند اين افسانه توسط شواهد موجود تاييد نمي‌شود.)

براي مقايسه اندازه اين كاخ، بد نيست بدانيد كه واتيكان داراي 440،000 متر مربع مساحت، و كرملين 275،000 متر مربع است.

فراموش نكنيد كه شما نمي‌توانيد تمام محوطه قصر را ببينيد؛ حتي اگر يك روز كامل را در آنجا صرف كنيد. در اين زمينه راهنماي داخلي قصر به شما كمك خواهد كرد كه سفر خود را در شهر ممنوعه برنامه‌ريزي كنيد.

 2. شهر ممنوعه شاهكار معماري چيني است

شهر ممنوعه بزرگ‌ترين مجموعه جهان است كه از سازه‌هاي چوبي قرون وسطايي ساخته شده؛ و تا به امروز به خوبي حفظ گرديده است.

جداي از بزرگي اين مجموعه، جزئيات معماري آن نيز حيرت‌انگيز است. جزئيات معماري در اين شهر نشان‌دهنده ويژگي‌هاي معماري سنتي چيني و فرهنگ غني چيني است. به عنوان مثال:

به جز دروازه شرقي (Donghua Gate)، تمام دروازه‌ها در شهر ممنوعه با مجموعه‌اي 9 در 9 و از درب‌هاي بزرگ طلاكوب ساخته و تزئين شده‌اند. اين نوع معماري به معناي برتري و ابديت در فرهنگ چيني است.

همچنين رديف‌هاي مجسمه‌هاي حيوانات خوش‌يومن مانند اژدها، ققنوس‌ها و شيرها در امتداد سقف سالن‌هاي مهم قرار گرفته‌اند؛ تا موجب رونق و خوشبختي ساكنان قصر شوند.

3. حياط بزرگ بيروني درختي ندارد

در شهر ممنوعه شما نمي‌توانيد هيچ درختي را در محوطه بزرگ بيروني پيدا كنيد.

شهر ممنوعه از يك محوطه بيروني و يك محوطه داخلي مسكوني تشكيل شده است. شما مي‌توانيد درختان زيادي را در محوطه داخلي پيدا كنيد؛ اما هيچ درختي در محوطه بيروني وجود ندارد

البته هيچ نظريه دقيقي كه علت اين موضوع را توضيح داده باشد وجود ندارد. اما دو نظريه اصلي در اين زمينه چنين است:

  1. محوطه بيروني جايي بود كه جشن‌هاي رسمي برگزار مي‌شد؛ و در آن امپراتوري "قدرت خداوند بزرگ" و شأن امپراطوري نمايش داده مي‌شد. پس هيچ درختي مجاز نبود؛ چرا‌كه مي‌توانست جلوه‌هاي جو را تحت تاثير قرار دهد.
  2. همچنين فقدان پوشش گياهي باعث مي‌شود كه دشمنان و حمله‌كنندگان احتمالي به شهر ممنوعه، نتوانند پنهان شوند؛ و خطوط ديد روشني براي مقاصد دفاعي وجود داشته باشد.

 4. شهر ممنوعه خانه 24 امپراتوري مختلف چين بوده است

امپراتور يونگ، سومين پادشاه سلسله مينگ، ساخت شهر ممنوعه را در سال 1406 آغاز كرد و اين مجتمع در سال 1420 تكميل شد. امپراتورهاي چينگ تا سال 1912، در چين حكومت مي‌كردند،؛ و در اين مدت 24 امپراطور تجربه سكونت در شهر ممنوعه را به دست آوردند.

 5. موزه شهر ممنوعه يكي از بزرگ‌ترين موزه‌هاي فرهنگي جهان است

موزه كاخ شهر ممنوعه محل تجمع بهترين آثار تاريخ چين است. مجموعه‌اي كه هزاران سال تاريخ كشور چين را در بر دارد و يكي از بزرگ‌ترين موزه‌هاي جهان شناخته مي‌شود.

در نهايت فراموش نكنيد هنگام سفر با  تور چين  بازديد از شهر ممنوعه و كاخ سلطنتي امپراتوري‌هاي چين را در اولويت اصلي بازديدهاي تاريخي خود قرار دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.