بازديد از ارتش تراكوتا يا ارتش سفالي در تور چين

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

بازديد از ارتش تراكوتا يا ارتش سفالي در تور چين

۱۴ بازديد

 بازديد از ارتش تراكوتا يا ارتش سفالي در تور چين

ارتش تراكوتا يا ارتش سفالي چين، مجموعه‌اي از هزاران مجسمه سرباز چيني با جزئيات و اندازه دقيق به همراه آرامگاه اولين امپراتور چين است. اين ارتش شگفت‌انگيز نشان‌دهنده دقيق شرايط ارتش امپراتوري چين در سال‌هاي 476 الي 221 پيش از ميلاد مسيح است. اين سربازان ابتدا در قطعات كوچك‌تر ساخته شده و سپس مونتاژ و رنگ‌آميزي شده‌اند. در اين نوشته وب‌سايتآژانس مسافرتي و گردشگري زيما سفر پارسمي‌خواهيم به معرفي اين جاذبه جذاب، براي علاقمندان  تور چين  بپردازيم.

سايت باستان‌شناسي ارتش تراكوتا يكي از بزگ‌ترين سايت‌هاي باستان شناسي جهان و يكي از بزرگ‌ترين كشف‌هاي باستاني در قرن بيستم است.

 

ارتش تراكوتا چرا و چگونه ساخته شد؟

 

اولين امپراتور چين (چانه) كه نام كشور چين از آن گرفته شده است؛ دستور ساخت اين ارتش سفالين را صادر كرد.

تئوري‌هاي مختلفي در زمينه چرايي ساخت بيش از 8 هزار مجسمه سفالي در اين مجموعه وجود دارد. اما آنچه بيش از هر چيز به واقعيت نزديك است؛ تفكر عجيب و سنتي امپراتور چين در زمينه محافظت از خود در دنياي پس از مرگ، توسط اين ارتش بوده است. در واقع به همين دليل هم ارتش تراكوتا با جزئيات زياد و دقيقا در اندازه واقعي ساخته شد. ظاهرا پادشاه نمي‌خواسته به تنهايي بميرد؛ و از بابت جهان پس از مرگ نگراني‌هايي حس مي‌كرده است.

تئوري ديگري نيز مي‌گويد اين ارتش براي نشان دادن شكوه امپراتوري چين ساخته شده است؛ كه البته با توجه به نيمه تمام ماندن اين پروژه پس از مرگ امپراتور، به نظر تئوري دور از ذهني است.

درباره چگونگي ساخت ارتش تراكوتا اما اطلاعات دقيق‌تري در دسترس است. اولين اطلاع جذاب آن است كه در ساختن اين مجسمه‌ها بيش از 700 هزار نفر كارگر و استادكار مشاركت داشته‌اند. همچنين به نظر مي‌رسد در ساخته شدن اين مجسمه‌ها از ابزارهاي ويژه‌اي استفاده نشده است؛ و هنر دست انسان، بيشترين نقش را در ساخت آنها داشته است.

هركدام از سربازان ارتش تراكوتا حدود 1 متر و 80 سانت قد داشته و وزن آنها به 160 كيلوگرم مي‌رسد. همچنين از شواهد چنين برداشت شده؛ كه ساختن اين مجموعه حدود 40 سال زمان برده است.

در نهايت هر جنگجو با نام مسئول ساخت آن مهر شده است؛ تا رديابي هرگونه اشتباه ممكن باشد.

 

مراحل ساخت يك جنگجوي ارتش تراكوتا

 

به عنوان يك بازديدكننده عادي اما كنجكاو به راحتي متوجه نكاتي جالب خواهيد شد. به عنوان مثال بعضي از سربازان بدون سر هستند، اما بدن آنها كامل است. مطالعات نشان مي‌دهد علت اين امر ساخته شدن جداگانه بخش‌هاي مختلف و در نهايت مونتاژ آنهاست. در نتيجه بعضي سربازان كارشان ناتمام مانده است.

تفاوت در جزئيات چهره و اسلحه‌هاي جنگجويان نشان از اين دارد كه براي هر مجسمه قالب‌هايي جداگانه طراحي شده است. همچنين در سطح مجسمه‌ها از خاك رس استفاده مي‌شده است؛ و پس از ساخت براي خشك شدن، مجسمه‌ها در كوره قرار مي‌گرفته‌اند. استفاده از خاك رس به اين دليل بوده است كه هنرمندان نقاش بتوانند چهره و بخش‌هاي مختلف مجسمه‌ها را رنگ‌آميزي كنند.

نتيجه تمام اين تلاش‌ها وجود حدود 8 هزار مجسمه جنگجو با جزئيات متفاوت و منحصر به فرد (درست مانند انسان‌هاي واقعي) است. هرچند با گذشت بيش از 2000 سال و در اثر فرسايش و رطوبت، اكثر سربازان رنگ اصلي خود را از دست داده‌اند.

 

ارتش تراكوتا چگونه كشف شد؟

 

كشف ارتش تراكوتا يكي از بزرگ‌ترين اكتشافات قرن بيستم است. نشان‌هاي اوليه اين ارتش در سال 1974 طي يك حفاري براي چاه آب كشاورزي پيدا شد. در سال 1976 دو نقطه ديگر در فاصله 20 متري نقطه اول كشف شد؛ و پس از اين بود كه حفاري‌هاي باستان شناسان در اين منطقه جدي‌تر شد. در نهايت در سال 1987 ميلادي، يونسكو آرامگاه امپراتور اول چين و ارتش سفالي‌اش را به عنوان يكي از ميراث فرهنگي جهاني انتخاب كرد.

براي بازديد از اين شگفتي تاريخي بايد به شهر شيان يانگ در چين برويد. بازديد از اين محوطه باستاني مي‌تواند يكي از عجيب‌ترين تجارب شما درتور چينباشد.

زيما سفر پارس مجري  تور چين ارزان  و تور چين لحظه آخري  با كيفيت مناسب و مطلوب مي باشد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.