5 جاذبه گردشگري شهر متسختا در گرجستان

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

5 جاذبه گردشگري شهر متسختا در گرجستان

۱۳ بازديد
5 جاذبه گردشگري شهر متسختا در گرجستان

يكي از برترين جاذبه‌هاي گردشگري كشور گرجستان شهر متسختا است. شهري در نزديك تفليس پايتخت گرجستان كه توصيه مي‌كنيم در صورت سفر با تور گرجستان حتما بازديد از آن را در برنامه خود بگنجانيد. متسختا پايتخت باستاني قلمرو شرقي گرجستان از قرن سوم تا قرن پنجم ميلادي بوده است. محلي كه مسيحيت به عنوان دين رسمي پادشاهي آن زمان معرفي شد؛ و همچنان به عنوان دفتر مركزي كليساي ارتدوكس گرجستان عمل مي‌كند. متسختا شهري بسيار كوچك است و از تفليس تنها 20 دقيقه فاصله دارد. در اين شهر هيچ هتل درجه يكي را پيدا نخواهيد كرد؛ و خبري از مراكز خريد شيك و مدرن نيست. اما آنچه در اين شهر شما را به خود جذب مي‌كند؛ يك بليط مستقيم به قرن پنجم ميلادي و آشنايي با فرهنگ، تاريخ و معماري آن دوران است. در اين نوشته وب‌سايتآژانس مسافرتي و گردشگري زيما سفر پارس، مي‌خواهيم شما را با بهترين جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي شهر متسختا آشنا كنيم.

صومعه جواري Jvari

صومعه Jvari به عنوان "صومعه صليب" نيز ترجمه شده است. صومعه‌اي كه در قرن ششم هجري و ظاهرا به صورت تصادفي به شكل صليب ساخته شده است. اين صومعه در يك كوهستان و با ديد عالي به رودخانه‌هاي مكتاري و آراگوي و همچنين شهر متسختا قرار دارد. اين صومعه توسط يونسكو به عنوان ميراث جهاني ثبت شده است؛ و بهترين جا براي بازديد از معماري قرون وسطي اروپا است. توجه داشته باشيد كه اين محل در سراسر روزهاي سال در معرض ورزش شديد باد است. پس آمادگي آب و هواي خاص آن را داشته باشيد.

 

تور گرجستان

 

كليساي سوتيتسشولي Svetitskhoveli

سوتيتسشولي مسلما معروف‌ترين كليساي جامع كشور گرجستان و البته يكي از بزرگ‌ترين كليساهاي اين كشور است. شرايط مكاني سخت نتوانسته است چيزي از زيبايي اين كليساي قرن بيستمي كم كند؛ و اين معبد به دليل معماري باشكوهش در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است.

اين كليسا مركزي مذهبي براي همه مسيحيان بوده است. همچنين افسانه‌هاي زيادي درباره اين كليسا وجود دارد؛ از جمله اينكه رداي عيسي مسيح در اين مكان دفن شده است. نقاشي‌هاي موجود در كليسا كه متعلق به قرن 11 است؛ به شما اجازه مي‌دهد كه با زيبايي‌هاي گرجستان باستان آشنا شويد. بازديد از اين كليسا براي هر توريستي شگفت‌انگيز خواهد بود.

 

تور گرجستان

 

قلعه Bebris Tsikhe

اين قلعه تاريخي در كوهستان شمالي شهر متسختا قرار گرفته است. قلعه‌اي با 1500 متر مربع مساحت، كه اگرچه بخش‌هايي از آن آسيب ديده است؛ اما هنوز هم چشم‌انداز باستاني قلعه به خوبي نمايان است. وقتي براي بازديد از اين قلعه به آنجا رفتيد، مطمئن شويد كه از بالاي آن به پايين و فضاي اطراف نگاه كنيد. تضمين مي‌كنيم كه نفس شما از زيبايي‌هاي اطراف در سينه حبس خواهد شد.

 

رستوران گجاري

 

رستوران گجاري

گجاري يك رستوران است كه فضاي زيبايي براي مشتريانش فراهم مي‌كند. كلمه گجاري از قرن 11 آمده است؛ و به رسمي سلطنتي كه معمولا از پادشاه دريافت مي‌شود، اشاره مي‌كند. نام جذاب آن و همچنين اجراي آرامش‌بخش و زنده از نوازندگان گرجستاني، تضمين مي‌كند كه خلق و خوي شما براي يك شب عجيب و غريب در بهترين حالت خود باشد. البته صرف غذاي خوب و معقول تنها دليل رفتن به اين رستوران نيست. چرا كه اين رستوران براي غذاهاي با كيفيت بالا از كشورهاي مختلف و همچنين غذاهاي سنتي گرجستاني، در سراسر جهان شناخته شده است.

كليساي سامتاويسي

 

كليساي سامتاوبيسي Samtavisi

اين كليسا يك نمونه باشكوه از معماري قرون وسطايي گرجستان است؛ كه قدمت آن به قرن 11 ميلادي مي‌رسد. از آن زمان سامتابيسي چندين بار توسط زمين‌لرزه آسيب ديده و در قرن 15 و 19 بازسازي شده است. هنگام بازديد اطمينان حاصل كنيد كه ديوار شرقي كليسا را بررسي كنيد. زيرا اين تنها بخشي است كه دوباره ساخته نشده است. در نتيجه شامل برخي از طرح‌هاي اصلي است؛ كه در طول ساخت و ساز اصلي كليسا در هزار سال پيش اجرا شده است.

زيما سفر پارس مجري  تور لحظه آخري گرجستان  و تور ارزان گرجستان  با ارائه خدمات با كيفيت در تمام سال.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.