بهترين زمان براي بازديد از گوانجو

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

بهترين زمان براي بازديد از گوانجو

۱۰ بازديد

بهترين زمان براي بازديد از گوانجو چه زماني از سال است

بهترين زمان براي بازديد از گوانجو

يكي از مهمترين عواملي كه در برقراري سفر و تور گوانجو  تاثير دارد، قطعا شرايط آب و هوايي آن است. در اين مقاله با آب و هواي گوانجو آشنا شويد و فصل سفر خود را تعيين كنيد.

گوانجو، به عنوان مركز و بزرگ ترين شهر استان گوانگ دونگ، به طور ويژه در زمينه تجارت، گردشگري، غذاها، امور مالي و املاك شناخته شده است. اين شهر هميشه در هر فصلي از سال شلوغ و پرجمعيت است. آب و هواي اين شهر معمولا نيمه گرمسيري و درجه حرارت سالانه نيز متعادل است. بيشترين ميزان بارش باران در ماه هاي ارديبهشت و خرداد است. بهترين زمان براي رفتن به گوانجو، پاييز (اواخر اكتبر تا اواسط آذر) است كه هوا مرطوب و معتدل است.

دما و ميزان بارش

دماي متوسط سالانه در گوانجو 22 درجه سانتيگراد (72 درجه فارنهايت) است. پايين ترين دما در دي ماه و به طور متوسط 10 درجه سانتيگراد (54 درجه فارنهايت) و بالاترين دماي ثبت شده در ماه تير و 39 درجه سانتي گراد (102 درجه فارنهايت) است. بارندگي سالانه 1736 ميلي متر (68 اينچ) است. اسفند تا اوايل شهريور، هنگامي است كه بيشترين ميزان بارندگي را دارد، و در اين مدت تعداد توفان هاي دريايي نيز افزايش پيدا مي كند.

بهترين زمان براي سفر

بهترين زمان براي بازديد از گوانجو، پاييز و زمستان، از مهر تا فروردين است، زيرا در اين زمان دما كاهش پيدا كرده و بارش باران نيز كم مي شود. همچنين در دي ماه، بر خلاف شهرهاي شمالي چين، گوانجو تبديل به دنيايي از گل مي شود و بازارهاي گل را در همه جاي شهر مي توان مشاهده كرد. پيشنهاد مي كنيم در فصل تابستان به گوانجو نرويد، زيرا هوا بسيار گرم و مرطوب مي شود.

كيفيت هوا

با افزايش تراكم ترافيك با اتومبيل ها بطور سرانه نسبت به اكثر شهرهاي چين و همچنين وجود  كارخانه هاي فعال گوانگ دونگ، آلودگي هواي اين شهر نيز روبه افزايش است. اما كيفيت هوا هنوز بهتر از پكن است. براي فرار از آلودگي، سعي كنيد در اوج آلودگي بيرون نرويد. مي توانيد بعد از ظهرها و صبحها كه هوا كمتر آلوده است با مترو سفر كنيد. در روزهاي گرم تابستان مترو نسبت به اتوبوس ارجحيت دارد.

سفر به گوانجو در بهار

بهارهاي گوانجو مرطوب است. ميزان بارندگي در اين فصل بسيار زياد است و در ماه خرداد به اوج خود مي رسد. شرجي بودن هوا در اين دوره مي تواند خارج از تحمل شما باشد به خصوص اگر به اين نوع آب وهوا عادت نداشته باشيد. اما بهار گوناجو بسيار زيبا و پر از گل هاي رنگارنگ مي شود. در اين فصل مي توانيد از باغ گياهان جنوب چين و پارك يوشو (Yuexiu) ديدن كنيد. همچنين يادتان باشد كه فقط لباس هاي نازك و خنك برداريد.

ما  تور گوانجو  در نوروز را پيشنهاد مي كنيم.

گوانجو در تابستان

تابستان هاي گوانجو معمولا طولاني است و حدودا پنج ماه (از اواخر ارديبهشت تا اواخر شهريور) طول مي كشد. گرم ترين ماه ها در اين فصل تير، مرداد و شهريور با دماي حدود ۲۵ الي ۳۶ درجه سانتيگراد است. در تابستان نيز امكان توفان هاي دريايي و تندبادهاي شبانه ي گاه به گاه وجود دارد؛ بنابراين بهتر است چتر همراه خود داشته باشيد.

در فصل تابستان گوانجو، لباس هاي تابستاني بپوشيد و كلاه، عينك آفتابي و كرم ضد آفتاب نيز فراموش نكنيد. علاوه بر نوشيدن آب فراوان، از چاي هاي گياهي بومي نيز استفاده كنيد كه در ميان مردم بومي بسيار پرطرفدار هستند.

گوانجو در پاييز

پاييز بدون شك بهترين فصل گوانجو است، اما فقط از اواخر مهر تا اواسط آذر ادامه دارد. در اين فصل آب وهوا خنك و معتدل و آسمان نيز صاف و آفتابي است. در زمستان مي توانيد در يك روز آفتابي دلپذير به خريد برويد. فقط مشكل اينجاست كه در اين فصل تعداد توريست ها نيز سر به فلك مي كشد، به ويژه در تعطيلات روز ملي (دهم تا هفدهم مهر). يك سوئيشرت يا كت نازك براي شب ها و يك لباس آستين بلند نيز براي روز مناسب است. در اين فصل به دليل گرماي هوا، رنگ برگ درخت ها تغيير نمي كند.

سفر به گوانجو در زمستان

زمستان (آذر تا اسفند) كمي سردتر است و بهتر لباس هاي گرم تري همراه خود داشته باشيد. گرچه هوا رو به خنكي مي رود، اما تابش آفتاب هنوز هم به قوت خودش باقيست، بنابراين انتظار آفتاب سوختگي را داشته باشيد. زمستان در گوانجو كمي با مناطق شمالي چين متفاوت است؛ درواقع اين شهر در اين فصل به دريايي از گل تبديل مي شود و بهترين زمان براي گل دوستان است تا از اين شهر ديدن كنند.

به صفحه  تور گوانجو  بياييد و از تور هاي ما ديدن فرماييد. زيما سفر همراه شماست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.