درباره شهر استانبول بيشتر بدانيد

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

درباره شهر استانبول بيشتر بدانيد

۱۵ بازديد

تور استانبول

شهر استانبول مكاني است كه دو قاره‌ را به يكديگر وصل مي‌كند. اين شهر كه ملاقات جادويي شرق و غرب است، داراي جاذبه‌هاي بسيار بيشتري نسبت به مناره‌ها دارد. در اينجا مي‌توانيد از دوران گذشته تا به امروز سازه‌هايي را پيدا كنيد كه باعث زيبايي اين شهر شده‌اند و شما مي‌توانيد از مكان‌ها و جاهاي ديدني بسياري در تور استانبول بازديد كنيد.

تاريخچه حيات در شهر استانبول

موقعيت استراتژيك استانبول در طول قرن‌ها، توجه بسياري از ارتش‌هاي مهاجم را به خود جلب كرده است. يوناني‌ها، رومي‌ها و ونيزي‌ها قبل از اينكه عثماني‌ها به اين شهر حمله كنند و تصميم به اقامت در آن بگيرند، حاكميت آن را در اختيار داشتند.

به طوريكه يادبودهاي زيادي از زمان حكومت آنها در سراسر شهر يافت مي‌شود. اين واقعيت كه استانبول محل اتصال دو قاره است، تنها ويژگي برجسته آن نمي‌باشد. اين آخرين نقطه از جاده ابريشم افسانه‌اي بود كه آسيا را به اروپا پيوند مي‌داد و بسياري از بازرگاناني كه به اينجا آمده بودند، آنقدر اين شهر را دوست داشتند كه تصميم گرفتند در آن به زندگي خود ادامه دهند. به اين ترتيب، آنها به اين شهر يك تنوع فرهنگي بخشيدند كه تا امروز حفظ شده است. گردشگران تور استانبول مي توانند آثار بجا مانده از آن دوران را در گوشه و كنار شهراستانبول مشاهده كنند.

تور استانبول

هنر و معماري شهر استانبول

ارتش‌هاي فاتح از دوران باستان تمايل داشتند تا شهر را غارت كنند، نه به اين دليل كه با گنجينه‌هاي هنري بجنگند، اما همه چيز با ورود بيزانس‌ها تغيير كرد و كليساها و كاخ هايشان را با موزاييك و نقاشي‌هايي تزئين كردند. به طرز شگفت انگيزي، بسياري از اين موارد همچنان پابرجا باقي مانده است. جانشينان آنها، عثماني‌ها، يك برنامه سريع براي راه اندازي يك برنامه ساختماني بلند پروازانه و مساجد امپرياليستي با تزئين با شكوه را آغاز كردند كه نتيجه آن موفقيت‌هاي معماري بود كه هر يك از آنها يكي از آثار برجسته جهان هستند. در سال‌هاي اخير، بانك‌هاي محلي و سلسله‌هاي تجاري، جاه طلبي‌هاي عثماني را تجديد كرده‌اند و مجموعه‌اي از گالري‌ها، موزه‌ها و جشنواره‌ها را براي همه به ارمغان آورده‌اند.

ميراث آشپزي شهر استانبول

"اما در مورد غذا چطور؟" مطمئنا بارها درباره آن شنيده‌ايد. غذاهاي شهر استانبول به اندازه ميراث فرهنگي آن متنوع و خوشمزه است. مردم محلي به خورد و خوراك خود اهميت زيادي مي‌دهند، رستوران‌ها در اينجا از بهترين مكان ها در كشور هستند. شما مي‌توانيد غذاهاي خوشبوي آسيايي يا كلاسيك ايتاليايي بخوريد، اما اكثر بازديد كنندگان تور استانبول ترجيح مي‌دهند غذاهايي با مزه‌هاي خوش طعم مانند كباب و ماهي تازه صيد شده را امتحان كنند كه غذاهاي نمادين اين شهر هستند. در بين نوشيدني‌هاي محبوب نيز نوشيدني‌هاي ملي، يا انواع محلي قرار دارند. براي هر ذائقه‌اي غذايي را مي‌توانيد پيدا كنيد و از آن لذت ببريد.

تور استانبول

زندگي محلي در شهر استانبول

برخي از شهرهاي باستاني مجموعه‌اي از آثار باستاني خود هستند، اما استانبول داراي نمادهاي زيادي است. در ميان جاذبه‌هاي منحصر به فرد آن، مردم محلي قرار دارند كه محبت و سخاوت مثال زدني دارند. اين جامعه پر جنب و جوش، فراگير و گسترده سرشار از افرادي است كه سخت كوش هستند و علاقه زيادي به خانواده دارند و در زندگي روزمره سنتي و مدرن خود با هيچ مشكلي مواجه نيستند. در مكان‌هاي پرطرفدار به آنها بپيونديد (cay bahçesis) باغ چاي، kahvehans (قهوه خانه‌ها) و (kebapç?s) رستوران كباب نقاط برجسته بازديد شما در تور استانبول خواهند بود. در اين شهر آثار باستاني و زندگي شهري امروزي با هم گره خورده‌اند و در هر جاي اين شهر خانه‌هاي مسكوني، آثار باستاني و رستوران‌ها و غذاخوري‌هايي را مي‌توانيد پيدا كنيد كه در كنار هم قرار دارند و به اين شهر چهره‌اي زيبا و پر جنب و جوش داده است.

"براي دريافت اطلاعات تور استانبول ارزان و تور استانبول لحظه آخري با شماره 02174634 با مشاوران ما در زيما سفرپارس تماس بگيريد " 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.