حمل و نقل در مشهد مقدس

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

حمل و نقل در مشهد مقدس

۱۱ بازديد

حمل و نقل در مشهد مقدس

حمل و نقل و راه هاي ارتباطي در مشهد مقدس

در اين مقاله سعي داريم با انواع راه هاي ارتباطي در مشهد مقدس آشنا شويم. صرف نظر از اينكه در قالب  تور مشهد  به اين شهر آمده باشيد، ممكن است نياز داشته باشيد از اين سرويس هاي حمل و نقل در مشهد استفاده نماييد. همراه زيما سفر پارس باشيد ،به بررسي آن ها مي پردازيم تا با اتوبوسراني در مشهد، مترو و ... بيشتر آشنا شويم.

مسير هاي زميني در مشهد

سرويس اتوبوسراني حمل و نقل عمومي

مشهد، مانند ديگر شهرهاي مدرن، داراي سيستم كامل و فشرده خدمات اتوبوسراني عمومي است. با استفاده از اين سرويس مي توانيد به هر نقطه اي از شهر سفر كنيد. ايستگاه اتوبوس مي تواند تقريبا در نزديكترين محل به خانه و يا دفتر شما يافت شود. بليط كاغذي قديمي با كارت هاي هوشمند جايگزين شده است. خطوط BRT بخش مهمي در اين سرويس حمل و نقل را شامل مي شوند و بسياري از خيابان هاي بزرگ در شهر براي استفاده كارآمد از اين خطوط، محدوده بندي شده اند.

خطوط ريلي شهري

مشهد از خطوط ريلي شهري براي انتقال ميليون ها نفر در روز بهره مي برد. اين دومين سيستم حمل و نقل سريع در ايران است كه موجب صرفه جويي در زمان سفرهاي شهري با ميزان مصرف پايين هزينه و انرژي مي شود. سازمان حمل و نقل ريلي شهرداري مشهد يكي از خطوط خود را از ساعت 6:30 تا 21:30 به طور روزانه اجرا مي كند. خط اول در حال حاضر فعال بوده و خط دوم در در حال ساخت است.

سفر با قطار و اتوبوس

سفر به مشهد از طريق اتوبوس و قطار راه ديگري براي كساني است كه علاقمند به لذت بردن از مناظر طبيعي، شهرها، روستاها و حتي مكان هاي تاريخي در حالي كه در حال سفر هستند، مي باشد. ترمينال امام رضا مشهد (PUH) در حومه شهر براي دسترسي آسان به جاده هاي ورودي و خروجي اصلي شهر واقع شده است و بزرگترين ترمينال اتوبوس مي باشد. اين ترمينال داراي مساحت 8.600 مترمربع است و روزانه 2000 اتوبوس به آن وارد شده و خارج مي شوند. رزرو بليط به صورت اينترنتي امكان پذير است و اتوبوس هاي مدرن VIP محيط راحتي را براي استراحت و تماشاي مناظر زيبا براي مسافران فراهم مي كنند.

ايستگاه مركزي قطار مشهد يك راه ايمن و راحت براي مسافران براي سفر بين مشهد و شهر خودشان است. تهران مهمترين منبع تامين مسافرين قطار به مشهد است و بنابراين قطارهاي كلاس بالا در اين مسير حركت مي كنند. در آينده، دولت قصد دارد يك خط انتقال ريلي تندرو بين تهران و مشهد احداث كند.

در تابستان و پايان سال بسياري از افرادي كه مايل به زيارت حرم مقدس امام رضا (ع) هستند، از طريق اتوبوس و قطار به مشهد سرازير مي شوند. اكثر آنها از شهرهاي بزرگ ايران به مشهد مي آيند.

هوايي

فرودگاه بين المللي مشهد، (فرودگاه شهيد هاشمي نژاد) به عنوان قلب حمل و نقل هوايي، روزانه حدود 170 تا 240 پرواز هوايي را از اين شهر به ساير شهرهاي داخلي يا كشورهاي داخلي انجام مي دهد. به طور متوسط ​​22000 مسافر، از خدمات هوايي داخلي و بين المللي استفاده مي كنند در حالي كه حدود 20 درصد مسافران بين المللي هستند.

34 خطوط داخلي و 20 خطوط هوايي بين المللي از و به مشهد و 17 خطوط داخلي و 10 خطوط بين المللي خدمات خود را به مسافران ارائه مي دهند.

برخي از خطوط هوايي بين المللي عبارتند از:

جرمانيا (پرواز به / از هامبورگ)

قطر ايرويز (پرواز به / از دوحه)

عراقي ايرويز (پرواز به / از بغداد، نجف)

امارات (پرواز به / از دبي)

تركيش ايرلاينز (پرواز به / از استانبول)

خطوط هوايي عربستان سعودي (پرواز به / از دمام، جده، مدينه)

خليج فارس (پرواز به / از بحرين)

فلاي دبي (پرواز به / از دبي)

جزيره ايرويز (پرواز به / از كويت)

علاوه بر پروازهاي داخلي به شهرهاي بزرگ و مهم (تهران، اصفهان، شيراز، بندرعباس ...) خطوط هوايي ايران داراي پروازهاي بين المللي از جمله موارد زير مي باشند:

ايران اير (پرواز به / از بحرين، بيروت، دمام، كويت)

خطوط هوايي ماهان (پرواز به / از بغداد، بحرين، كويت، نجف)

خطوط هوايي آسمان (پرواز به بيشكك، دوشنبه و كابل)

خطوط هوايي زاگرس (پرواز به بحرين، بصره، كويت)

خطوط هوايي معراج (پرواز به كويت، نجف، بغداد)

خطوط هوايي آتا (پرواز به بحرين، كويت)

اين راههاي هوايي توريست ها و زائران را به مشهد و بالعكس مي رسانند. بعضي از خطوط هواپيمايي مانند خطوط هوايي كيش تنها به كيش پرواز مي كنند.

اين مطالب براي آسودگي شما در مواقع مورد نياز بسيار كارآمد مي باشد ولي فراموش نكنيم كه همواره تور مشهد  زيما سفر پارس با كادر مجرب مي تواند براي شما بسيار خاطره انگيز باشد و زيما سفر پارس شما را در اين سفر ياري كند.

از تور مشهد  ما ديدن فرماييد و نظرات و انتقادات را براي بهتر شدن خدمات ما، در صفحه يادداشت فرماييد.

زيما سفر پارس ارائه كننده تور نوروزي مشهد، تور مشهد و تور لحظه آخري مشهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.