راهنماي حمل و نقل در تايلند - قسمت دوم

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

راهنماي حمل و نقل در تايلند - قسمت دوم

۱۲ بازديد

راهنماي حمل و نقل در تايلند - قسمت دوم

راهنماي حمل و نقل در كشور تايلند و تور تايلند - قسمت دوم

سراغ مقاله دوم از راهنماي حمل و نقل در  تور تايلند مي رويم. رزرو قطار در  تايلند، حركت با كشتي ها، قايق هاي دراز دم و تاكسي ها در  تايلند با جذابيت زيادي همراه هستند و شما را به بهترين شكل به مقصد مي رسانند.

چگونه يك قطار تايلندي را رزرو كنيد

بهتر است حداقل يك روز قبل از سفر رزرو خود را انجام دهيد، همچنين براي قطارهاي داراي تختخواب هر چه سريعتر اين كار را انجام دهيد. در فصل پرفروش، بيشتر صندلي ها به طور كامل از قبل رزرو مي شوند. شما مي توانيد جدول زماني را چك كنيد و از طريق آژانس در هر ايستگاه قطار يا به صورت آنلاين رزرو خود را انجام دهيد:

  • بليط قطار تايلند: thailandtrainticket
  • راه آهن تايلند: thairailways

تاكسي هاي مشترك، ميني بوس ها و وانت هاي مسافربري

به طور خاص در جنوب  تايلند، تاكسي هاي مشترك و ميني بوس ها يك راه آسان براي سفر بين شهرها هستند. بعضي از آنها  از جدول زماني پيروي مي كنند، اما بيشتر آنها منتظر مي مانند تا پر شوند.

وانت هاي مسافربري تايلند يك ايده خلاقانه از استفاده از كاميونت ها يا وانت ها با دو نيمكت در پشت آنها براي حمل مسافر مي باشد. در شهرها، اكثر آنها از بازار مسير خود را آغاز مي كنند، يا مي توانيد يكي از آنها را در مسير حركت سوار شويد و هرجايي كه دوست داريد پياده شويد.

كشتي ها در تور تايلند

در ماه هاي پربازديد تايلند، كشتي هاي خصوصي به طور منظم به جزاير مهم مانند Ko Phi Phi و Koh Samui سفر مي كنند. در فصل ماه مي تا اكتبر كمتر آنها را خواهيد ديد، چرا كه برخي از خدمات آنها به طور كامل لغو مي شود. به عنوان يك قاعده كلي، كشتي هر چه سريع تر باشد، گران تر خواهد بود. شما مي توانيد از قبل رزرو كنيد، اما صندلي ها معمولا بر اساس قاعده هر كسي زودتر برسد در اولويت خواهد بود تخصيص مي يابند، پس عجله كنيد. 

بسياري از شركت هاي خصوصي در جزاير تايلند مستقر هستند. اكثر آنها وب سايت هايي دارند كه مي توانيد برنامه ها و راهنماهاي آنها را بررسي كنيد. شما همچنين مي توانيد از طريق آژانس ها رزرو خود را انجام دهيد:

  • كشتي تايلند: thaiferry
  • كشتي پوكت: phuketferry
  • Catamaran با سرعت بالا- Lomprayah : lomprayah
  • يك كشتي: directferries

قايق هاي درازدم

شما اين قايق هاي چوبي دراز و موتوري را كه در آبراهه ها در شهرها و يا در سواحل جزاير جنوبي پيدا خواهيد كرد.

خدمات عمومي در امتداد رودخانه چائو فرايا در بانكوك ارائه مي شود، يا شما مي توانيد يك قايق را كلا رزرو كنيد. اكثر آنها فضايي براي 6-20 مسافر دارند و اين امكان وجود دارد مقدار زيادي اثاثيه و يا اقلام بزرگ را به همراه داشته باشيد - وقتي كه من سال گذشته در اطراف Ayuthhaya دوچرخه سواري مي كردم، دوچرخه را درون يك قايق بارگيري كردم و از رودخانه عبور دادم.

به غير از سفرهاي كوتاه و گذرگاه هاي رودخانه، قايق هاي درازدم، يك گزينه محبوب براي تور و گشت و گذار هستند - بانكوك و كرابي براي تورهاي قايقراني خود شناخته شده اند.

تاكسي ها و رانندگان خصوصي در تور تايلند

تاكسي هاي متريك در بانكوك در دسترس هستند، اما در چيانگ ماي خيلي رايج نيستند - هميشه به ياد داشته باشيد قبل از استفاده از تاكسي بدون اندازه گيري شونده، بر سر قيمت به توافق برسيد. تاكسي هاي مجاز در بانكوك، صورتي يا به رنگ روشن هستند و نشانه "تاكسي" روي سقف آنها قرار گرفته است. به غير از اين موارد، ساير تاكسي ها از متراژ استفاده نمي كنند مگر اينكه اصرار داشته باشيد.

تاكسي ها را مي توان در كنار جاده ها به همان شيوه در انگلستان پيدا كرد. يكي ديگر از گزينه ها اين است كه يكي تاكسي را از طريق شركت تفريحي يا هتل خود رزرو كنيد. در بانكوك، Uber و ساير خدمات تاكسي مبتني بر برنامه نيز در دسترس هستند:

  • Uber: uber
  • GrabTaxi: grabtaxi
  • تمام تاكسي هاي تايلندي: allthaitaxi
  • قبل از رزرو يك ماشين، راننده خصوصي و يك راهنماي انگليسي زبان مي تواند گزينه خوبي براي سفرهاي طولاني و يا سفرهاي تفريحي شما باشد. من هنگامي كه در سپتامبر گذشته در بانكوك بودم -. من مي خواستم براي بازديد از چند مكان به استان كانچانابوري بروم اما فقط يك روز وقت داشتم. با استخدام يك راننده و راهنماي از قبل رزرو شده از طريق شركت تفريحي من، توانستم از موزه جنگ JEATH، گورستان جنگ دون راك، پل عبوري از رودخانه كووي و گذرگاه آتش دوزخ، همگي در يك روز ديدن كنم

با تشكر از حمايت اي هميشگي شما همراهان زيما سفر پارس، اميدواريم اطلاعات مناسبي براي تور تايلند به شما رسانده باشيم.

زيما سفر پارس همراه شما در  تور تايلند  ،  تور ارزان تايلند  و تور لحظه آخري تايلند همراه شماست و با مشاوره مناسب به شما سفر خاطره انگيزي مي سازد. 

به قصد سفر تفريحي و كاري زيما سفر پارس با تور تايلند  همراه شماست. از صفحه  تور تايلند  ديدن فرماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.