بهترين جاذبه‌هاي گردشگري در گرجستان

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

بهترين جاذبه‌هاي گردشگري در گرجستان

۱۲ بازديد

بهترين جاذبه‌هاي گردشگري در گرجستان

معرفي جاذبه‌هاي گردشگري گرجستان

هميشه يك حس مرموز، ماجراجويانه و جذب‌كننده در مورد بازديد از مقاصد گردشگري كمتر شناخته شده وجود دارد! باروبنديل خود را جمع كنيد، در  تور گرجستان  شركت كنيد و به گرجستان سفر كنيد. گرجستان، كشوري جادويي بين كوه‌هاي باشكوه قفقاز و درياي سياه، همراه با شهرهاي جذاب، غذاهاي و نوشيدني‌هاي خوشمزه، مكان‌هاي تاريخي برجسته، كليساها و صومعه‌هاي زيبا.

 

در گرجستان بي‌نهايت كار براي انجام دادن و بي‌نهايت جا براي ديدن وجود دارد. در اينجا فهرستي از برخي از جاذبه‌هاي توريستي خيره‌كننده در گرجستان آورده‌ايم كه نبايد از دست بدهيد.

در اين مقاله سعي داريم شما را با مناطق ديدني و جذاب گرجستان آشنا كنيم. پس همراه ما ياشيد تا با اين كشور تاريخي فوق العاده آشنا شويد.

قلعه ناريكالا (Narikala)

هنگام تصميم‌گيري در مورد جاذبه‌هاي توريستي اصلي گرجستان، قلعه ناركال يكي از اولين‌هايي است كه به ذهن مي‌آيد. قلعه ناريكالا، يك قلعه مشهور قرن چهارمي واقع در تفليس است. اين قلعه كه توسط ايرانيان ساخته شده، منظره‌اي بي‌نظير از تفليس قديمي و رودخانه متكواري يا كورا (Mtkvari) دارد.

كوه كازبك (Kazbek)

از جاذبه‌هاي مشهور گرجستان، كوه كازبك است كه نمي‌توان از آن اجتناب كرد؛ به خصوص اگر به پياده‌روي علاقه‌منديد و مي‌خواهيد غرق در مناظر زيباي كوهستاني گرجستان شويد. كوه كازبك، بخشي از كوه‌هاي قفقاز و يكي از مرتفع‌ترين كوه‌هاي منطقه است و مناظر پانوراماي نفس‌گيري براي مسافران و كوه‌نوردان فراهم مي‌كند.

شهر سنگي اوپليستسيخه  (Uplistsikhe)

يكي از مكان‌هاي منحصر به‌ فرد در گرجستان، اوپليستيخه، يكي از شگفت‌انگيزترين شهر‌هاي غاري كشور است. با وارد شدن به اين شهر كه همچنين قديمي‌ترين مجموعه غارهاي طبيعي گرجستان هم هست، احساس كاشفي را خواهيد داشت كه از درحال كشف سرداب‌ها، نوتل‌ها، قربانگاه‌هاي خيره‌كننده و خيلي چيزهاي ديگر است.

كليساي تثليث گرگتي (Gergeti)

در حالي كه داريد برنامه سفر به گرجستان را مي‌ريزيد، فراموش نكنيد كه بازديد از كليساي تثليث گرگتي را هم به فهرست‌تان اضافه كنيد.

 اين كليسا بر خلاف كليساهاي ديگر كه قبلا ممكن است ديده باشيد، به طور خيره‌كننده‌اي در بالاي تپه، زير كوهستان قازبگي (Kazbegi) در ارتفاع 2160 متري بالاتر از سطح دريا جاي گرفته است! كليسا در قرن چهاردهم ساخته شده و يكي از بهترين جاذبه‌هاي گردشگري گرجستان است.

متسختا (Mtskheta)

تا زماني كه يكي از قديمي‌ترين شهرهاي گرجستان به نام متيختا را نديده باشيد، در واقع هنوز روح گرجستان را نديده‌ايد. متسختا به عنوان ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است و قلب معنوي گرجستان محسوب مي‌شود.

متسختا مانند برگي از تاريخ است و مكان‌هاي برجسته تاريخي فوق‌العاده‌اي مانند صومعه جواري (Jvari Monatery)، صومعه سنت نينو (St Nino)، قلعه آرمازي (Armazi)، و همچنين كليساهاي خيره‌كننده ديگري مانند كليساي جامع اسوِتيتس خُوِلي (Svetitskhoveli) را در خود جاي داده است. متسختا قطعا يكي از بهترين مكان‌ها براي بازديد در گرجستان است.

تفليس

غير ممكن است كه شهر تفليس در فهرست اماكن گردشگري گرجستان وجود نداشته باشد. تفليس، يكي از جواهر‌هاي گرجستان است، كه تاريخچه، فرهنگ و معماري كشور را به نمايش مي‌گذارد.

تفليس، پايتخت گرجستان، جادويي خيالي از زيرساخت‌هاي مدرن، همراه با كوچه‌پس‌كوچه‌هاي پر رمزوراز، حياط‌ها و خانه‌هاي روستايي زيبا است. با وجود بازارهاي عجيب‌وغريب، قلعه‌هاي باستاني يا كليساهاي پرجمعيت، در تفليس هميشه جايي براي ديدن وجود دارد.

باتومي

در باتومي، شهر مجلل ساحلي گرجستان، كارهاي زيادي براي انجام دادن وجود دارد. اگر قصد بازديد از اين شهر پر جنب و جوش ساحلي را داريد، جاذبه‌هاي زيادي وجود دارد كه بايد آنها را ببينيد، از مغازه‌ها و رستوران‌ها و كافه‌هاي دريائي گرفته تا ساحل شني منحصربه‌فرد آن. باتومي قطعا يكي از جذاب‌ترين جاذبه‌هاي توريستي گرجستان است.

واردزيا (Vardzia)

هيچ چيزي بهتر از گذراندن يك روز فوق‌العاده در كوه‌هاي گرجستان نيست! واردزيا هم يكي ديگر از جاذبه‌هاي مهم گردشگري در گرجستان است؛ يك  صومعه قرن دوازدهمي يا شهر غاري در دل كوه‌هاي گرجستان.

با يك تپه ‌نوري ۳۰ دقيقه‌اي مي‌توانيد به صومعه‌ واردزيا دسترسي پيدا كنيد، صومعه اي كه شبكه‌اي از تونل‌ها و اتاق‌هاي مرموز در دل كوه اِروشلي (Erusheli) است. اگر به تاريخ و كمي ماجراجويي علاقه داريد، اين صومعه را از دست ندهيد.

در مقاله هاي بعد نيز همراه ما باشيد تا زيما سفر پارس شما را با  تور گرجستان  و جاذبه هاي فوق العاده اين كشور زيبا آشنا كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.