تور جزيره كيش يا دبي - قسمت اول

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

تور جزيره كيش يا دبي - قسمت اول

۱۱ بازديد

تور جزيره كيش يا دبي - قسمت اول

تور جزيره كيش يا دبي - قسمت اول

تور جزيره كيش، مرواريد خليج فارس

ايران كشوري است با بيش از ۱٫۶ ميليون كيلومتر مربع مساحت كه با بيابان هاي خشك و جنگل هاي انبوه، درياچه هاي نمك و رودخانه هاي پرخروش، كوه هاي بلند و درياچه هاي كم عمق، صخره ها و سواحل پوشيده شده است. اينران تابستان هاي بسيار گرم و زمستان هاي بسيار سردي دارد و يك كشور چهار فصل است. در ايران بيش از ۴۰ مليت زندگي مي كنند و همه آنها ايراني هايي از قوميت ها و مذاهب مختلف هستند. در اين كشور تنوع بسيار زيادي از اقوان وجود دارد؛ و ايران با افتخار عنوان افتخاري «مهد تمدن» جهان را از آن خود دارد. خيلي ها در مورد ايران هيچ چيزي نمي داند زيرا منابع اطلاعات محدود هستند و تنها راه كشف اين فرهنگ باستاني، ديدار از ايران است و لذت بردن از اين همه تنوع و فرهنگ اجداد مشترك هندو اروپايي ماست.

تعداد كمي از مردم مي دانند كه چهارمين مقصد گردشگري در جنوب غربي آسيا طي ۱۰ سال گذشته در ايران واقع است:

جزيره كيش در خليج فارس. وقتي نام خليج فارس به گوش تان مي خورد، احتمالا اولين چيزي كه به ذهن تان مي رسد دوبي يا شارجه در امارات متحده عربي است، اما بايد بدانيد كه طولاني ترين ساحل در خليج فارس ازآن ايران است و ايران سواحل و جزاير متعددي در خليج فارس دراد؛ يكي از جزاير كيش است. هر ساله بيش از يك ميليون مسافر از نقاط مختلف جهان، براي گذراندن تعطيلات و بازديد از جاذبه هاي گردشگري تور به جزيره كيش مي آيند و مهم تر از آن اينكه براي ورود به جزيره نيازي به ويزا نيست؛ اگرچه براي وارد شدن به ديگر شهرهاي ايران نياز به ويزا داريد و حتي برخي از مليت ها براي ورود به دبي به ويزا نياز دارند، اما براي رفتن به كيش و اقامت تا ۱۴ روز نيازي به ويزا نيست.

جزيره ي كيش

جزيره كيش بخشي از شهر بندر لنگه در استان هرمزگان است كه در خليج فارس واقع شده و در فاصله ۱۹ كيلومتري از ساحل ايران قرار دارد. اول ثبت تاريخي از جزيره به زمان اسكندر كبير برمي گردد كه به يكي از درياسالارانش، نئاركوس (Nearchus) دستور داد تا به درياي عمان و خليج فارس سفر كند.

نئاركوس در يادداشت هاي خود در مورد جزيره اي به نام آراكاتا صحبت مي كند كه به جزيره كيش اتلاق مي شود و يكي از نام هاي كهن جزيره است.

از ديگر نام هاي كهن جزيره عبارتند از كامتينا، آراكيا و قيس هستند. جزيره كيش در يك مكان استراتژيك مهم قرار دارد.  تور كيش  با اين اطلاعات لذت بيشتري دارد.

از زمان امپراتوري هاي آشوري و ايلامي، كيش مركزي براي كشتي هاي بادباني اوليه بوده كه در امتداد كشتيراني مي كرده اند. با توجه به اظهارات تاريخنگاران مشهور، ياقوتي و استخري، جزيره در طول قرون وسطي، مركز قابل توجهي براي پادشاهان ايران بوده است. ماركو پولو، جهانگرد نامي، در قرن ۱۳ از چين بازديد كرده است و به او گفته شده كه مرواريد ملكه از جزيره كيش صيد شده است.

آب وهوا و جغرافياي كيش

آب و هواي كيش بسيار گرم و نيمه استوايي است و بايد زماني را براي سفر انتخاب كنيد كه خيلي گرم نباشد. در تابستان، از ارديبهشت تا مهر، حتي مردم محلي نيز از آب و هواي گرم و خشك اذيت مي شوند: جزيره تبديل به يك كوره ي بزرگ شده كه حتي نفس كشيدن در آن نيز بسيار سخت مي شود. بهترين زمان براي سفر به كيش بين آبان تا فروردين است كه هوا نسبتا خنك است.

مساحت كيش حدود ۹۱ كيلومتر مربع و طول آن از غربي ترين نقطه به شرقي ترين نقطه حدود ۱۵٫۵كيلومتر و عرض آن ۷٫۵ كيلومتر است. با وجود اينكه شمال خليج فارس معدن نفت است، اعتقاد بر اين است كه درياي اطراف جزيره بسيار خالص است و مي توانيد تمام ماهي ها و موجودات زير آب را ببينيد.

دليلش هم اين است كه مرجان هاي بسياري در منطقه قرار دارد و درواقع دومين زيست توده مرجاني جهان پس از جنگل هاي مناطق گرمسيري را تشكيل مي دهد. حيات ۲۵٪ موجودات آبزي و دريايي به وجود مرجان ها بستگي دارد كه آب را تميز و شرايط زندگي را براي موجودات آبزي فراهم مي كنند. سطح جزيره بسيار صاف استو هيچ تپه اي در جزيره وجود ندارد. قسمت شمالي جزيره با جنگل پوشيده شده است.

با تشكر از همراهي شما عزيزان. از  تور كيش زيما سفر پارس ديدن فرماييد و از خدمات تور ارزان كيش ،  تور لحظه آخري كيش ما استفاده نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.