گردشگري و جاذبه هاي توريستي در مشهد - قسمت دوم

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

گردشگري و جاذبه هاي توريستي در مشهد - قسمت دوم

۱۴ بازديد

گردشگري و جاذبه هاي توريستي در مشهد - قسمت دوم

گردشگري و جاذبه هاي توريستي در تور مشهد - قسمت دوم

سراغ بخش دوم جاذبه هاي گردشگري تور مشهد  مقدس مي رويم و با اين شهر بيشتر آشنا مي شويم.

كوه سنگي مشهد

كوه سنگي يكي از قديمي ترين و به ياد ماندني ترين اماكن در مشهد است. اين مكان در رتبه سومين مكان محبوب بازديد شده توسط گردشگران پس از حرم مقدس امام رضا و آرامگاه فردوسي قرار گرفته است. يك درياچه مصنوعي و يك جزيره براي پرندگان تعداد زيادي از گردشگران را به خود جذب كرده است. اين پارك اخيرا توسعه و گسترش يافته است. اين بزرگترين مركز تفريحي در مشهد پس از پارك ملت است.

طرقبه

طرقبه كه اكنون يكي از شهرهاي مشهد محسوب مي شود، يك منطقه روستايي باستاني در توس بوده كه در ميان يك دره زيبا واقع شده است. شانديز و كانگ به عنوان يكي از مكان هاي گردشگري اصلي در استان خراسان شناخته مي شوند. رستوران هاي لوكس و شيك غذاهاي مختلفي را در اين مكان سرو مي كنند. باغ پونه اخيرا در طرقبه تاسيس شده است كه بسيار زيبا و چشم نواز است.

شانديز تور مشهد

شهر شانديز در دامنه هاي شمالي ارتفاعات بينالود واقع شده است. اين شهر داراي آب و هواي معتدل، باغ هاي وسيع و جاذبه هاي طبيعي در  مشهد  است. نماد شانديز يك درخت كاهو 2700 ساله است. گيلاس محصول اصلي باغ شهر است. غذاي مشهور شانديز شيشليك است كه بسيار خوشمزه مي باشد. مراكز تفريحي اين مكان شامل موارد زير است: پارك جنگلي، مجتمع گردشگري گلستان، مجموعه رستوران هاي پديده شانديز، پيست اسكي ابرده، تفريحگاه موتور سيكلت، باغ ها و مناظر زيبا.

گنبد خشتي (گنبد آجري)

اين گنبد شامل قبر امام زاده محمد كه به كنيه موسي بن جعفر برميگردد. اين گنبد با كتيبه هاي قرآني واقعه و مالك تزئين شده است. معماري گنبد شامل ناحيه ورودي، حياط چهارگوش و تخت سلطنت است. اين گنبد به دستور شاه عباس در دوران صفويه ساخته شده است.

گنبد سبز

اين ساختمان بقعه شيخ محمد مومن استرآبادي عارف است كه در سال 90 هجري فوت كرده است. با توجه به رنگ فيروزه اي گنبد به عنوان گنبد سبز نيز شناخته مي شود. مكان فعلي گنبد يك باغ بوده است كه اين گنبد در مركز آن ساخته شده است. با توجه به تحقيقات، شيخ مومن مالك اصلي اين مكان بوده كه در زمان حيات خود آن را وقف كرده است. شيخ مومن يك محقق بزرگ شيعه محسوب مي شود كه كتاب "وسائل الشيعه" را نوشته است.

آرامگاه شيخ طبرسي مشهد

در بخش شمالي صحن انقلاب و در شرق باغ رضوان از حرم امام رضا، گنبد كاشي كاري شده اي واقع شده است. اين مقبره متعلق به فضل بن حسن طبرسي- روحاني شيعه مومن بزرگ و نويسنده تفسير مجمع البيان و جوامع الجامع است. اين ساختمان تاريخي متعلق به اوايل قرن پنجم است. اين آرامگاه همچنين به عنوان مفصل الرضا شناخته مي شود. امام رضا (ع) در روايات ذكر كرده است كه تشريفات غسل مقدس در اين محل پس از شهادتش رخ داده است.

پارك جنگلي وكيل آباد

وكيل آباد، يكي از مكان هاي تفريحي باستاني در مشهد، در بلوار وكيل آباد واقع شده است. اين پارك شامل تعداد زيادي از درختان مانند كاج، سرو و درخت چنار است و در ميان يك دره زيبا واقع شده است. رودخانه ها و استخرهايي كه از آبشارهاي وكيل آباد سرچشمه مي گيرد، از اين محل نيز عبور مي كند. در اين پارك يك باغ وحش وجود دارد كه انواع پستانداران، پرندگان و خزندگان در آنجا نگهداري مي شوند.

موزه آستان قدس رضوي در تور مشهد

اين موزه در سال 1945 در حياط بيروت حرم امام رضا (ع) ساخته شده است. ساخت اين موزه به مدت 40 سال به طول انجاميد. پس از تاسيس جمهوري اسلامي، موزه توسعه و گسترش يافته است. برخي از موزه هاي شناخته شده نيز به طور جداگانه در ساختمان هاي مختلف قرار گرفته است و در  تور مشهد  از آن ها بازديد به عمل مي آيد.

موزه قرآن و اشياء با ارزش

موزه تخصصي فرش

موزه تاريخ مشهد

موزه سكه و مدال

موزه تمبر و اسكناس

موزه سفال و شيشه

موزه ي ارتش

موزه ابزار نجوم و ساعت

موزه حلزون و ماهي قزل آلا

موزه هنرهاي زيبا

قصر خورشيد تور مشهد

قصر خورشيد به سفارش نادر شاه افشار براي ذخيره جواهرات و غنائم در شهر كلات در 1151 هجري قمري ساخته شد. ساخت و ساز ساختمان در دوران حكومت نادرشاه و حتي تا سال هاي آخر عمر وي در 1160 هجري قمري ادامه يافت. كتيبه زيبا به كار رفته از سوره النباء قرآن در طراحي اين كاخ در كنار نقاشي ها و كارهاي زينتي مانند گچ كاري ها نيز بيانگر اين موضوع است. تصاوير پادشاهان، شاهان و شاهزادگان سلسله افشاري را مي توان در رنگ هاي خيره كننده ديد.

 با تشكر فراوان از حمايت هاي هميشگي شما. تور مشهد  را با زيما سفر پارس تجربه كنيد

زيما سفر پارس مجري  تور مشهد  ،  تور ارزان مشهد  و  تور لحظه آخري مشهد  آماده ارائه خدمات مسافرتي و هتل هاي مناسب با مشاوره رايگان حتي در روز هاي تعطيل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.