راهنماي سفر و تور گرجستان - قسمت دوم

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

راهنماي سفر و تور گرجستان - قسمت دوم

۱۳ بازديد

راهنماي سفر و تور گرجستان - قسمت دوم

راهنماي سفر و تور گرجستان - قسمت دوم

با مقاله دوم راهنماي سفر و تور گرجستان در خدمت شما عزيزان هستيم. در اين مقاله به بررسي مسائلي در تور گرجستان مي پردازيم كه دانستن آن ها بسيار مفيد است. مطالبي از قبيل برق ، آب آشاميدني ، امنيت ، بودجه ، وضعيت اينترنت در گرجستان و مسائل ديگر. 

همراه ما باشيد تا بيشتر با اين گرجستان آشنا شويد.

حقايق سريع درباره تور گرجستان

ارز: لاري گرجستان (GEL) (نرخ ارز فعلي)

برق: 220 ولت و 50 هرتز (پريز اروپايي)

فرودگاه هاي اصلي: تفليس (TBS)، باتومي (BUS)

آب گرجستان

بله و خير. در حالي كه اكثرا ادعا مي شود كيفيت آب در مراكز شهر عموما سالم است، اما كيفيت آن در مناطق مختلف كشور مي تواند متفاوت باشد. جالب است بدانيد كه آب معدني گرجستان بسيار مورد اعتماد، خوشمزه و يك مورد صادراتي است. قيمت مقرون به صرفه اي نيز دارا مي باشند و مي تواند هنگام حضور در اين كشور آنها را امتحان كنيد.

وضعيت اينترنت گرجستان

واي فاي بسيار رايج است؛ در اكثر مهمانخانه ها و كافه ها قابل دسترس است. همچنين مركز خريد تفليس داراي يك شبكه WiFi رايگان، به نام TbilisiLovesYou است. بعضي از نقاط حتي ممكن است از شبكه هاي فيبر نوري نيز بهره مند باشند.

سيم كارت محلي

اين يك مورد كاربردي است و به شدت براي ترجمه زبان هاي مختلف توصيه مي شود. من اينترنت 4G ارزان و سريع در سراسر تفليس در اختيار داشتم. هنگامي كه شما وارد تفليس مي شويد، تعداد زيادي مغازه هاي Magti وجود دارد (در گوگل جستجو كنيد يا از افراد محلي بپرسيد). گذرنامه خود را به همراه داشته باشيد و با قيمتي كمتر از 10 دلار ميتوانيد سيم كارت و اينترنت پرسرعت خريداري كنيد. اين سيم كارت ها در اكثر مناطق غير كوهستاني كشور كار مي كنند.

ويزا براي تور گرجستان

آمريكايي ها، كانادايي ها، و كساني كه گذرنامه هاي اتحاديه اروپا دارند نيازي به ويزا ندارند و مي توانند به مدت 1 سال در گرجستان بمانند. براي كشورهاي ديگر، شرايط ويزا را در اينجا بررسي كنيد.

زبان مردم گرجستان

گرجي ها به زبان گرجي صحبت مي كنند كه يك زبان منحصر به فرد و داراي حروف الفباي خاص خود است. اكثر مردم محلي همچنين به زبان روسي صحبت مي كنند. زبان انگليسي تنها در مناطق گردشگري تفليس و برخي از مناطق كوهستاني رايج است. اگر صبور باشيد، خواهيد ديد كه گرجي ها يك فرهنگ عميق مهمان نوازي دارند و تلاش خواهند كرد با شما ارتباط برقرار كنند.

امنيت در گرجستان

به دنبال انقلاب رز در 2008 در گرجستان، كشور امنيت خود را بدست آورده و در حال رشد است. اداره پليس پاكسازي هاي لازم را انجام داده و بسياري از گرجي ها به من اطمينان داده اند كه كشورشان براي مسافران تنها نيز مقصدي ايمن است - پس از چندين هفته به تنهايي سفر كردن به اين منطقه با آنها موافقم. در صورت بازديد از مناطق اشغال شده توسط روسيه از گرجستان احتياط كنيد. همچنين، من به شدت توصيه مي كنم كه قبل از سفر خود را بيمه كنيد . شما همچنين مي توانيد آخرين هشدارهاي دولت را در اينجا بررسي كنيد.

بودجه براي تور گرجستان

اين يك مقصد بسيار مناسب و ارزان است و  تور گرجستان  بسيار مقرون به صرفه. به اين دليل كه لاري گرجستان در طول چند سال گذشته ارزش خود را از دست داده و آن را به مكاني ارزان براي سفر تبديل كرده است. قيمت ها اغلب متوسط بوده و نوشيدني و غذا داراي قيمتي معقول هستند بنابراين شما مي توانيد به خوبي در اين كشور غذا بخوريد. به طور معمول هر نفر با بودجه اي در حدود 30-45 دلار آمريكا مي توانند به اين كشور سفر كنند كه براي زوجين اين مبلغ به ازاي هر نفر مقداري كمتر مي باشد. هزينه هاي شما در بيرون پايتخت كمتر نيز خواهد شد. اين تنها بودجه مورد نياز روزانه است (شامل قيمت سفرهاي روزانه نيست).

فستيوال ها در  تور گرجستان

يكي از مهمترين عوامل تور گرجستان  ، فستيوال هاي گرجستان است. Tbilisoba در اواسط ماه اكتبر هر ساله برگزار مي شود. به ندرت اطلاعات به زبان انگليسي عرضه مي شود، اما شما اغلب مي توانيد تاريخ و برنامه ها را در وب سايت گردشگري گرجستان پيدا كنيد. من اخيرا يك پيام در فيسبوك براي مسئول برگزاري اين فستيوال ارسال كردم و درخواست تقويم برگزاري مراسم به زبان انگليسي كردم و آنها نيز يك نسخه براي من فرستادند. اين يك رويداد فرهنگي بزرگ است كه در تفليس اتفاق مي افتد. اين يك روش عالي براي چشيدن غذاهاي مختلف و لذت بردن از ترانه و رقص گرجستاني است. جشنواره موسيقي جاز درياي سياه در ماه جولاي در باتومي برگزار مي شود. Tushetoba در Tusheti در اوايل ماه آگوست برگزار مي شود و جذاب و سرگرم كننده مي باشد.

زيما سفر پارس مجري  تور گرجستان  ،  تور لحظه آخري گرجستان  و  تور ارزان گرجستان  با ارائه خدمات با كيفيت در تمام سال.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.