13 نكته لازم براي تور هند (بخش اول)

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

13 نكته لازم براي تور هند (بخش اول)

۱۳ بازديد

تور هند

 

هند كشوري پهناور با سواحل زيبا و مرداب‌هاي آرام، هنر، صنايع دستي و فرهنگ، مردم و اديان جذاب و البته، تاريخ و ميراث فوق‌العاده است. اما خيلي از افرادي كه تا به حال به هند سفر نكرده‌اند، به خاطر سختي‌هاي سفر، هرگز به فكر رفتن به هند نمي‌افتند.تور هندچالش برانگيز، جذاب و فوق‌العاده جالب است.

عظيم، چند فرهنگي، زيبايي مطلق، روحاني و جذاب؛ اين كلمات به خوبي هند را خلاصه مي‌كنند. هند فقط يك مقصد نيست، بلكه يك تجربه است. با اين حال، اگر براي اولين بار است كه مي‌خواهيد به هند سفر كنيد، ممكن است كمي خسته‌ كننده و ترسناك باشد. اما نگران نباشيد! در مطلب امروز قصد داريم شما را برايتور هندراهنمايي كنيم تا سفري بي‌نظير، ايمن و عالي داشته باشيد.

نكات مهم در سفر به هند

در مورد شرايط و ملزومات ورود اطلاعات كسب كنيد

براي تور هند  و ورود به هند، شما بايد يك گذرنامه معتبر، ويزاي هند و يك بليط برگشت داشته باشيد. اگر به عنوان يك توريست مي‌خواهيد از اين كشور بازديد كنيد و مدت اقامت شما از 30 روز بيشتر نخواهد شد، براي گرفتن مجوز سفر الكترونيكي (ETA) درخواست بدهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ETA، به وبسايت رسمي دولت هند مراجعه كنيد. قبل از ورود درخواست آنلاين بدهيد.

آهسته و پيوسته برويد

هند كشوري پهناور و متنوع است. هند از هيماليا در شمال گرفته تا مرداب‌هاي آرام در جنوب، و از حومه ساحلي در شرق گرفته تا بيابان‌هاي خشك در غرب، پر از مكان‌هايي است كه بايد با صبر و حوصله از آنها بازديد كرد. سعي نكنيد همه جا را در يك بار سفر ببينيد، بلكه كم كم و هر بار به يك قسمت از هند سفر كنيد.

توصيه مي شود با «مثلث طلايي» يعني دهلي، جيپور و آگرا شروع كنيد. يا، علايق خود را دنبال كنيد. اگر به معنويت علاقه داريد، به واراناسي برويد؛ براي پياده‌روي و ماجراجويي، Himachal Pradesh منتظر شماست؛ براي خريد، قطعا بايد به بمبئي و دهلي برويد؛ براي ماساژ آيورودا به كرالا، براي تجربه تعطيلات سلطنتي به راجستان، براي سواحل، ورزش‌هاي آبي و بقاياي فرهنگ پرتغالي به گوا، و براي يك فضاي فرانسوي، به پوندي‌چري برويد.

با توجه به آب و هوا براي تور هند برنامه‌ريزي كنيد

در هند، شرايط آب و هوايي مختلف است؛ اما به طور كلي اين كشور چهار فصل اوليه دارد. تابستان، زمستان، موسمي و پس از موسمي. هر منطقه شرايط آب و هوايي متفاوت خود را دارد، بنابراين فرقي نمي‌كند تور هند  را چه ماهي از سال انتخاب كنيد، چون هميشه جايي در هند هست كه ارزش ديدن را داشته باشيد.

هيماليا غربي، مانند لاداخ، و شهرهاي دامنه‌اي مانند دارجيلينگ، شيما، مانالي ناي‌نيتال و ماسوري را مي‌توان در تابستان ديد، در حالي كه بهترين زمان براي رفتن مقصدهاي توريستي محبوب مانند بمبئي، كرالا، هامپي، گوا، راجستان، آگرا و واراناسي زمستان است.

لباس مناسب بپوشيد

در هند بايد متناسب با مكان و آداب و رسوم لباس بپوشيد. در بعضي از اماكن توريستي مانند مساجد، معابد و يا مكان‌هاي مقدس ديگر، بايد سر خود را با روسري بپوشانيد و كفش‌هاي خود را قبل از ورود درآوريد.

در شهرهاي بزرگ مي‌توانيد هر چيزي كه مي‌خواهيد بپوشيد، اما هنگام بازديد از شهرهاي كوچك، لباس مناسب بپوشيد. هدف از اين كار هم اين است كه با ساير افراد جامعه يكي شويد.

در مورد حمل و نقل در هند اطلاعات كسب كنيد

با هواپيما، قطار ، اتوبوس‌هاي محلي، تاكسي و غيره، در هند از اين سو به آن سو برويد. هند يكي از بزرگترين شبكه‌هاي راه آهن در جهان را دارد. براي تجربه زيبايي واقعي هند و پرداخت هزينه اندك، قطار بهترين گزينه است.

هنگام سفر با قطار، حتما چمدان‌هاي خود را قفل و از قبل بليط‌ تان را رزرو كنيد. اتوبوس‌هاي كولردار نيز هر روز بين شهرهاي مختلف رفت‌وآمد دارند. براي سفرهاي كوتاه داخلي شهري، از خدمات تاكسي پيش پرداخت يا برنامه‌هاي Uber يا OLA استفاده كنيد.

از راه‌هاي ديگر رفت‌وآمد دروي شهري، اتوريكشا است. به ياد داشته باشيد كه ترافيك در خيابان‌هاي هند سنگين است، بنابراين هتل خود را چند دقيقه زودتر ترك كنيد.

زيما سفر پارس با بهترين تور هند  سفري خاطره انگيز براي شما خواهد داشت. تور ارزان هند و تور لحظه آخري هند را از زيما سفر پارس تهيه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.