آنچه كه قبل از سفر به بالي بايد بدانيد (بخش دوم)

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

آنچه كه قبل از سفر به بالي بايد بدانيد (بخش دوم)

۱۱ بازديد

تور بالي

در ادامه مقاله قبلي در اين مطلب هم نكاتي ديگر براي سفر و  تور بالي  براي شما بيان ميكنيم تا بتوانيد يك سفر خوب را تجربه كنيد.

نكات لازم براي سفر به بالي

در سفر به بالي مراقب حيوانات وحشي و ولگرد باشيد

به هنگام تقابل با حيوانات وحشي و ولگرد مراقب باشيد. سگ هاي ولگرد در بالي بسيار زياد است كه اغلب داراي ظاهري بسيار زشت هستند. آنها ممكن است ظاهر جذابي داشته باشند، اما هاري و بيماري هاي ديگر، خطرات جدي هستند كه در سفر به بالي است.

از بطري آب پلاستيكي استفاده نكنيد

در سفر به بالي دماي بالا و رطوبت بالي باعث تبخير آب بدن شما مي شود، اما قبل از خريد يك بطري آب ديگر بهتر است محيط زيست را در نظر بگيريد. حدود سه ميليون بطري آب پلاستيكي در هر ماه در بالي به دور ريخته مي شود.

براي كمك به كاهش اين رقم توصيه مي شود از يك بطري از جنس فولاد ضد زنگ استفاده كنيد كه مي توانيد به راحتي دوباره آن را پر كنيد؛ اكثر رستوران ها و كافه ها داراي آب سردكن هايي هستند كه مي توانيد به صورت رايگان يا با پرداخت هزينه هاي كم از آنها استفاده كنيد. در كافه Earth در Seminyak مي توانيد بطري هاي فولادي ضد زنگ خريداري كنيد.

براي سفر به بالي زبان محلي را كمي ياد بگيريد

چند اصطلاح پايه اي به زبان باهاسا در اندونزي مي تواند كمك زيادي در تور بالي  به شما كند. براي شروع به موارد زير توجه كنيد: selamat pagi (صبح به خير)، Tolong (لطفا) وkasih terima (متشكرم)

به ياد داشته باشيد كه فصل ارزان اغلب به معناي فصل باراني است

هنگام برنامه ريزي سفر به بالي به زمان فصل باراني آن توجه داشته باشيد (ژانويه تا آپريل و اكتبر تا نوامبر).در اين زمان تخفيف ها بسيار بالايي براي تور بالي مي باشد. خوشبختانه، باران ها اغلب محدود به بارش هاي كم عصرگاهي است و سفر شما را به طور كلي تحت تاثير قرار نمي دهد. اما اگر بخواهيد تعطيلات خود را كلا در فضاي سرپوشيده صرف كنيد، ممكن است از خود بپرسيد آيا ارزشش را دارد كه اين كار را انجام دهيد.

با احترام چانه بزنيد

شما مي توانيد براي بسياري از اقلام و خدمات در سفر به بالي چانه بزنيد، اما اين كار را با احترام و با لبخند روي صورت انجام دهيد. شما متوجه مي شويد كه فروشنده چه زماني به حد نهايي خود مي رسد و در آن زمان ديگر اصرار نكنيد.

اگر شك داريد، محل را ترك كنيد و از خريد كالا خودداري كنيد، اگر فروشنده به دنبال شما نيامد، بدانيد كه قيمت را از اين پايين تر نخواهد آورد.

در محدوده قوانين عمل كنيد

سيستم حقوقي اندونزي ممكن است به ظاهر گيج كننده و متناقض باشد، اما اگر پليس شما را متهم به نقض قانون كرد كه ممكن است ناعادلانه باشد بهتر است بحث نكنيد و جريمه آن را بپردازيد. انتظار نداشته باشيد كه به شما به عنوان يك توريست خارجي توجه ويژه اي شود.

به اقيانوس احترام بگذاريد

حتي اگر شما يك فرد ساحلي و علاقه مند به گشت و گذار و موج سواري باشيد، امواج قدرتمند بالي مي توانند خطرناك باشند، بنابراين به هيچ وجه در سفر و  تور بالي  تنها شنا نكنيد مگر اينكه از عملكرد خود اطمينان كافي داشته باشيد.

به طور متقابل به اقيانوس نيز احترام بگذاريد و زباله هاي خود (شامل ته سيگار نيز مي شود) را در آن رها نكنيد . زماني كه جزر و مد مي شود، آنها به درون اقيانوس كشيده مي شوند كه باعث تخريب اكوسيستم دريايي مي شود.

نگران نباشيد

بالي به طور كلي نسبت به سرفصل هاي مطرح شده ايمن تر است، اما نزديك به چهار ميليون گردشگر تور بالي هر ساله از سواحل بالي ديدن مي كنند، از نظر آماري طبيعي است كه برخي از مسافران مشكلاتي داشته باشند.

از جشن هاي ايمن لذت ببريد، هميشه با يك كلاه ايمني سوار دوچرخه يا اسكوتر شويد، محترم باشيد و كاري كه در كشور خودتان انجام نمي دهيد را در آن انجام ندهيد، با رعايت اين موارد بهترين تعطيلات زندگي خود را در تور بالي تجربه خواهيد كرد.

تور ارزان بالي و تور لحظه آخري بالي زيما سفر پارس گزينه عالي براي سفر به بالي مي باشد. با تور بالي زيما سفر پارس يك سفر خوب براي تعطيلات خود در بالي برنامه ريزي كنيد.

مقاله قبل زيما سفر پارس را حتما مطالعه كنيد.

آنچه كه قبل از سفر به بالي بايد بدانيد (بخش اول)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.