11 مورد درباره فرهنگ مالزي كه بايد با آنها آشنا باشيد

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

11 مورد درباره فرهنگ مالزي كه بايد با آنها آشنا باشيد

۲۰ بازديد

11 مورد درباره فرهنگ مالزي كه بايد با آنها آشنا باشيد

 

آيا قصد سفر به مالزي را داريد؟

به ياد داشته باشيد كه ميلو بنوشيد، با برجهاي دوقلو سلفي بگيريد

همه علاقه مند به نوشيدن ميلو هستند


كودكان و بزرگسالان، مهاجران و مردم محلي، ميمون ها و انسان ها همگي به ميلو علاقه دارند. اين نوشيدني كه تركيبي از شكلات و مالت است با فرهنگ مردم مالزيايي ادغام شده است به طوريكه اكثر غذاخوري ها و كافي شاپ هاي محلي آن را سرو مي كنند، اما ممكن است شكلات نداشته باشند. ("شما هات چاكلت مي خواهيد؟" منظورتان هات ميلو است؟ ") اين ماده در فرم هاي مختلفي عرضه مي شود - يخ زده، ژله اي، كيك، كوكتل و غيره. از آن لذت ببريد.
آب و هوايي كه از نظر مهاجران "طوفاني"است، توسط ساكنان محلي فقط "باراني" شناخته مي شود. هنگامي كه باران شروع مي شود، به نظر مي رسد كه يك هزار گلوله بر سقف خانه شما اصابت مي كند. باد به شدت مي وزد، رعد و برق مي زند و نور آن آسمان را روشن مي كند. در تمام اين مدت، مردم محلي مثل هميشه و با آرامش به زندگي خود ادامه مي دهند و فقط در داخل مراكز خريد پناه مي گيرند.
اكثر مردم انگليسي صحبت مي كنند
شما از يك كشور كه بيش از 100 سال مستعمره انگليس بوده است و از سال 1957 بخشي از كشورهاي مشترك المنافع بوده است، چه انتظاري داريد؟ اين افراد احتمالا انگليسي را از شما بهتر صحبت مي كنند.

اين كشور برترين ها است


در مالزي، همه به دنبال برترين ها هستند از جمله: بلندترين، بزرگترين، مرتفع ترين و طولاني ترين. از بلندترين برجهاي دوقلو و سومين مجسمه خواب بودا در جهان گرفته تا طولاني ترين پل و مرتفع ترين كوه در آسياي جنوب شرقي در اين كشور قرار دارد كه باعث شده است فرهنگ علاقه مندي به برترين ها در بين مردم ايجاد شود. مهم نيست كه اينترنت در اينجا آهسته تر از هند است – فقط اين مهم است كه مالزي داراي هفتمين برج بلند مخابراتي در جهان است.


توالت سنتي هنوز در اين كشور وجود دارد


توالتهاي سنتي، حتي در مراكز خريد هنوز در دسترس هستند. بعضي از مكان ها، مانند مزرعه ميوه هاي گرمسيري، فقط از توالت هاي سنتي استفاده مي كنند.
غذا متنوع است
اگر مالزي به خاطر تنوع فرهنگي خود مشهور است، اين غذاها هستند كه اين ادعا را اثبات مي كنند. از غذاهاي Nyonya (تركيبي از غذاهاي چيني و مالايي كه بر اساس فرهنگ Peranakan مي باشد) تا غذاي ماماك (تركيبي از ذائقه هندي و مالايي)، مالزيايي ها مي دانند كه چگونه در هنگام جشن از موهيباه استفاده كنند.
شما هر چقدر كه دوست داريد مي توانيد خريد كنيد
به معناي واقعي كلمه، شما تا زماني كه به رختخواب مي رويد، مي توانيد خريد كنيد. مراكز خريد معمولا تا ساعت 10 شب باز هستند كه در روزهاي آخر هفته ساعات كاري آنها حتي بيشتر است. اين غير معمول نيست كه مراكز خريد در نيمه شب بسته شوند. اين در مورد كافه ها نيز صادق است - چون مالزيايي ها قهوه خود ( ميلو) را دوست ندارند، ساعت براي آنها اهميتي ندارد.

صداقت در همه حالت 


مردم مالزي به طور كلي سالم، دوستانه و صادق هستند. اين به اين معني است كه فروشندگان مواد غذايي سعي نخواهند كرد كه مبالغ بيشتري را از يك توريست دريافت كنند و اگر حتي 50 رينگيت (12 دلار) از جيب شما بيفتد، معمولا آن را به شما پس مي دهند. گفته شده است كه مردم مالزي خيلي رك هستند و نظرشان را سريعا و با صراحت به شما مي گويند، حتي اگر فكركنند شما احمق هستيد.
آيا در زير باران مالزي سرما خورديد؟ "در سفر بعدي خود از پوشش مناسب استفاده كنيد.


در داخل خانه كفش نمي پوشند


اگر كفش هاي خود را در داخل خانه درنياوريد، تفاوت بين خانه و خيابان در چيست؟ استفاده از كفش در داخل خانه بي ادبي، توهين آميز و يك حركت كثيف به شمار مي رود. اين كار را انجام ندهيد.
با دست راست خود غذا بخوريد
در مالزي، معمولا غذا خوردن با دست بسيار رايج تر از استفاده از قاشق و چنگال است. Nasi lemak، roti canai، و ميگوي سوخاري انتظار انگشتان شما را مي كشند

 

 

زيما سفر پارس مجري  تور مالزي  با كيفيت مطلوب و مناسب.

كافيست با تماس با شماره تلفن 02174634 با كارشناسان مجرب ما تماس بگيريد و از مشاوره رايگان  تور مالزي  بهرمند شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.