نگاهي به معبد شش درخت انجير در گوانجو

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

نگاهي به معبد شش درخت انجير در گوانجو

۱۳ بازديد

نگاهي به معبد شش درخت انجير در گوانجو

يكي از جذابيت‌هاي سفر به چين و تور گوانجو بازديد از اماكن تاريخي و مذهبي خاص آنهاست. پس اگر قصد سفر به گوانجو را داريد؛ بازديد از معابد و امارت‌هاي تاريخي اين شهر را از دست ندهيد. علاقمندان به تاريخ و هنر و مذهب، نگاهي ويژه به اين جاذبه هاي توريستي دارند؛ و در سفر گوانجو نيز، بازديد از معبد شش درخت انجير گوانجو را فراموش نمي‌كنند.

در اين نوشته وب‌سايت آژانس گردشگري زيما سفر پارس مي‌خواهيم شما را با تاريخچه و جذابيت‌هاي معبد شش درخت انجير گوانجو آشنا كنيم.

آشنايي با ساختمان معبد شش درخت انجير گوانجو

ورود به اين معبد احساسي خاص را در شما متبلور خواهد كرد. براي ورود به معبد بايد از دروازه اصلي آن عبور كنيد. با عبور از دروازه اصلي، سالن تيان‌وانگ را در پيش چشمان خود خواهيد ديد. سالني كه در آن بوداي بزرگ با لبي خندان پذيراي مسافران تور گوانجو خواهد بود. اين سالن جزئيات بيشتري نيز در طراحي خود دارد كه مي‌تواند براي هر گردشگري جذاب باشد.

با عبور از اين سالن و رفتن به بخش پشتي آن، شما مي‌توانيد وارد سالن ويتو شويد. اين سالن در دل خود داستاني افسانه‌اي دارد؛ و نام خود را از ژنرالي افسانه‌اي به نام ويتو وام گرفته است. در افسانه‌هاي چيني چنين مي‌گويند كه ژنرال ويتو شخصي بوده كه آثار بودايي دزديده شده از معبد شش درخت انجير را از دزدان پس گرفته و به معبد بازگردانده است.

اما جالب است بدانيد كه دو سالن گفته شده بخش‌هاي فرعي اين معبد زيبا هستند؛ و سالن اصلي معبد شش درخت انجير در بخش غربي معبد جاي گرفته است. سالن داكسيانگ با جاي دادن بزرگترين و قديمي‌ترين بوداهاي شهر گوانجو در خود، جذابيت و اهميتي دوچندان پيدا كرده‌اند. در اين سالن سه بوداي مسي بزرگ را خواهيد ديد.

اين سه بودا به صورت عرضي در كنار يكديگر قرار گرفته‌اند و وقتي روبروي آنها هستيد، بوداي سمت چپ آميتابا، بوداي وسط ساكياموني و بوداي سمت راست آپوتكاري نام دارند. اين مجسمه‌هاي بودا نماد آينده، حال و گذشته هستند.

با وجود ديدن اين معابد هنوز وارد برج چند طبقه اين محوطه تاريخي نشده‌ايد. اين برج چند طبقه كه با سبك معماري چيني طراحي شده است؛ طرحي شگفت‌انگيز و چشم‌گير را با دو رنگ اصلي سفيد و قرمز به نمايش مي‌گذارد. اين برج كه به صورت هشت ضلعي ساخته شده است 57 متر ارتفاع دارد.

يكي از جذابيت‌هاي اين برج تفاوت تعداد طبقات در نماي ظاهري و داخلي است. به طوري كه اين برج از بيرون 9 طبقه به نظر مي‌آيد؛ اما وقتي داخل آن مي‌شويد با 17 طبقه و نيم طبقه مختلف روبرو خواهيد شد.

ارتفاع نسبتا زياد برج باعث مي‌شود وقتي بالاي آن مي‌رويد، نمايي ديدني و وسيع از مناطق اطراف را مشاهده كنيد.

اين برج در سال 1097 ميلادي به مجموعه كلي معبد شش درخت انجير اضافه شده است؛ و طي سال‌هاي مختلف مورد بازسازي قرار گرفته است.

تاريخچه معبد شش درخت انجير گوانجو

1485 سال پيش معبد شش درخت انجير كه يكي از معابد چهارگانه شهر گوانجو است ساخته شد. اين معبد با اين تاريخچه ديرينه هنوز هم علاوه بر گردشگران مشتاق، محل عبادت بودائيان به شمار مي‌رود. معبد شش درخت انجير يكي از مهم‌ترين آثار باستاني كشور چين است كه به نوعي بازگوكننده تاريخ و فرهنگ اين كشور مي‌باشد.

جالب است بدانيد كه اين معبد در ابتدا جينگ‌هويي نام داشت؛ و بعدها توسط يكي از اديبان مشهور سلسله سونگ و با استعاره از وجود شش درخت انجير (بانيان) در محوطه آن، معبد شش درخت انجير ناميده شد. امروزه اگرچه خبري از آن شش درخت انجير نيست؛ اما اين معبد هنوز به همين نام شناخته مي‌شود.

در نهايت اگر قصد استفاده ازتور گوانجوبراي سفر به اين شهر زيبا را داريد؛ توصيه مي‌كنيم اين معبد را نيز در زمره محل‌هايي كه بازديد خواهيد كرد قرار دهيد. بخصوص اگر بتوانيد در سال نوي چيني و موعد جشنواره فانوس‌ها به اين معبد برويد، علاوه بر معبد، مراسم زيباي بودايي‌ها را نيز مي‌توانيد مشاهده كنيد.

منبع : تور چين

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.