10 دليل براي انتخاب تور استانبول

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

10 دليل براي انتخاب تور استانبول

۱۲ بازديد

1. قهوه ترك استانبول

تور استانبول

آيا اعتياد به قهوه داريد! يكي از دلايلي كه استانبول يك مقصد خوب است، قهوه ترك است. قهوه ترك (به زبان تركي: Turkish Kahvesi) دقيقا چيست؟ در واقع اين تفاوت در روش تهيه قهوه است و تفاوت خاصي در طعم آن وجود ندارد. اين در يك كاسه ساخته شده از چدن تهيه مي شود. دانه هاي قهوه به پودر تبديل مي شوند. چگونه آن را تهيه كنيم؟ خيلي آسان است. كمي آب را در ديگ چدني بجوشانيد. هنگامي كه آب در حال جوشيدن است، آن را از منبع گرما جدا كنيد و تقريبا 2 قاشق غذاخوري قهوه به آن اضافه كنيد. مجددا آن را روي منبع گرما قرار دهيد و منتظر بمانيد تا قهوه دوباره بجوشد. دوباره آن را از روي شعله برداريد، چند ثانيه صبر كنيد و دوباره آن را روي گرما قرار دهيد. يك يا دو بار اين كار را تكرار كنيد. در حال حاضر شما يك قهوه خوشمزه ترك تهيه كرده ايد.

قهوه تركيه را در كجا پيدا كنيم؟

به كافه اي به نام Cinaralti Kahvesi در منطقه آسيايي Üsküdar برويد.

 

2. غذاهاي تركي در استانبول

تور استانبول

غذاي تركيه خيلي خوب بوده و به تنهايي دليل خوبي براي بازديد از استانبول است. احتمالا معروف ترين غذاي تركيه، كباب است كه در كنار دونر، كوفته، كومپير و باقلوا قرار مي گيرد. پيشنهاد ويژه سوپ عدس و ميگو با سبزيجات را در خانه مدوزا امتحان كنيد. افرادي كه به عطر و طعم ماهي علاقه دارند: اگر به دنبال يك رستوران ماهي خوب هستيد، پيشنهاد مي كنم از رستوران محلي Akin Balik ديدن كنيد. يكي از بهترين غذاهايي كه در  تور استانبول توصيه مي شود، سالاد هشت پا براي شروع در كنار ماهي با سبزيجات سرو شده در فويل است.

 

3. غروب هاي شگفت انگيز استانبول

تور استانبول

يكي از موارد شگفت انگيز در تور استانبول تماشاي غروب خورشيد و گرفتن ميليون ها عكس از بوسپوروس و مساجد در پشت آن است. برخي از مكان هاي شگفت انگيز وجود دارند كه مي توانيد در آنها از غروب خورشيد بيشتر لذت ببريد. يكي از آنها را در Üsküdar تجربه كنيد.

 

4. مناظر تاريخي استانبول

تور استانبول

استانبول سرشار از فرهنگ و مناظر تاريخي غني است. اگر شما تور استانبول خود را رزرو كرده ايد، نبايد اين جاذبه ها را از دست بدهيد. يكي از شگفت انگيزترين آنها Basilica Cistern است، اما در عين حال بازديد از مسجد آبي و Hagia Sofia نيز لذت بخش است. يك توصيه براي زنان اگر دامن پوشيده ايد، به هنگام بازديد از مساجد روسري و جوراب به همراه داشته باشيد و يك شلوار نيز از زير دامن بر تن داشته باشيد. در بازديد از مناظر تاريخي مشهور انتظار صف هاي طولاني در مقابل ورودي ها را داشته باشيد!

 

5. سفر به استانبول مقرون به صرفه است

 تور استانبول

چرا استانبول؟ چون كه كاملا مقرون به صرفه است. يك مرور كلي از قيمت ها را در اينجا ببينيد شما چه نوع مسافري هستيد؟ اگر شما به دنبال يك خوابگاه هستيد، انتظار قيمت هايي در محدوده 45 تا 65 ليره تركيه (15 تا 21 يورو، 16 تا 24 دلار) را داشته باشيد! قيمت هتل ممكن است از 120 ليتر تركيه (40 يورو، 44 دلار) شروع شود. آيا عاشق قهوه هستيد؟ براي يك كافه لاته بايد حدود 5 لير تركيه (1.7 يورو، 1.8 دلار) پرداخت كنيد. اگر شما آب انار را ترجيح مي دهيد كه نبايد آن را از دست بدهيد، بايد حدود 6 لير تركيه پرداخت كنيد. اگر در رستورانهاي فست فود غذا مي خوريد (مانند كومپير، بورك، دونر ..)، قيمت ها بين 12 تا 30 ليره تركيه (4 تا 10 يورو، 4.4 تا 11 دلار) خواهد بود.

 

6. حمل و نقل عمومي در استانبول

تور استانبول

حمل و نقل عمومي در استانبول بسيار پيشرفته و سازمان يافته است. از سيستم پرداخت گرفته تا سر وقت بودن، منظم بودن و كيفيت حمل و نقل به معني واقعي كلمه خوب بود. حتي اگر شما به استفاده از حمل و نقل عمومي علاقه نداريد، گزينه هاي مختلفي براي انتخاب وجود دارد. تراموا، اتوبوس ها، مترو، تاكسي ها و حتي كشتي ها. بله، حتي كشتي ها! شما در تور استانبول داريد همه چيز خواهيد داشت! خبر خوب اين است كه هر سفر يك طرفه با سيستم حمل و نقل عمومي (البته به جز تاكسي) تنها 4 ليره تركيه (1.3 يورو، 1.5 دلار) هزينه خواهد داشت. اين كاملا مقرون به صرفه است و مي بينيد كه سفر به استانبول ارزشمند است!

 

7. مردم استانبول

تور استانبول

شهري را تصور كنيد كه تقريبا همه چيز دارد، پارك هاي عالي، شب زنده داري شگفت انگيز، غذاي خوشمزه و غيره اما يك چيز خوب نيست. به عنوان مثال، مردم غير صميمي. مطمئنا شما ترجيح مي دهيد به چنين جايي سفر نكنيد. استانبول خوشبختانه شهري است كه اينگونه نيست! اينجا كاملا برعكس است. مردم تركيه يكي از صميمي ترين و مهربان ترين مردمي هستند كه تا به حال ديده ايد. آنها هميشه مايل به كمك كردن و راهنمايي دادن هستند، اگر از آنها سوالي بپرسيد، از شما مي پرسند كه شما اهل كجا هستيد. صحبت كردن با آنها بسيار لذت بخش است.

 

8. سرگرمي و تفريح دراستانبول

تور استانبول

چرا تور استانبول؟ به خاطر اينكه اين يك شهر سرگرم كننده و شلوغ است! هنگامي كه در يكي از كافه ها نشسته ايد، شاهد افراد زيادي در اطراف خود خواهيد بود. باور كنيد، هرگز كسل نخواهيد شد! هنگام بازديد از استانبول، از مناطق مختلف آن ديدن كنيد! هر كدام از آنها داراي جاذبه هاي خاص خود است. از ديدن مناطق Ortoköy و Üsküdar شگفت زده خواهيد شد.

 

9. مناظر و چشم اندازها استانبول

تور استانبول

من نمي دانم كه چشم اندازهاي شهر تا چه حد براي شما مهم است، اما من واقعا از عكسبرداري هاي پانوراما از مكان هايي كه بازديد مي كنم لذت مي برم. استانبول داراي رستوران ها و هتل هاي زيادي است كه در آن چنين منظره هاي شگفت انگيزي را مي توانيد مشاهده كنيد.

 

10. قليان

تور استانبول

اين مي تواند براي جوانان يك دليل خوبي باشد كه سفر به استانبول بايد در ليست سفرهاي خود قرار بدهند! تصور كنيد كه در يكي از كافه هاي شهر نشسته ايد و در حال كشيدن قليان هاي با دوستان خود هستيد! فوق العاده است ! شما در اغلب رستوران ها و كافي شاپ ها قليان را خواهيد يافت در غير اين صورت فقط فرياد بزنيد "Nargile" و بلافاصله هزاران نفر براي راهنمايي به شما در اطرافتان حاضر مي شوند!

مشاوران آژانس گردشگري و مسافرتي زيما سفر پارس همه روزه آماده پاسخگويي و مشاوره درباره تور استانبول ارزان و تور استانبول لحظه آخري به شما عزيزان مي باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.