حمل و نقل عمومي در دبي – بخش دوم

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

حمل و نقل عمومي در دبي – بخش دوم

۱۲ بازديد

تور دبي

در ادامه مطلب قبل براي شما در اين مقاله هم در مورد گزينه هاي ديگر حمل و نقل عمومي در تور دبي براي شما صحبت مي كنيم كه اگر قصد سفر درون شهر بدون رانندگي وسيله نقليه را داشتيد بتوانيد با يكي از اين وسايل نقليه عمومي راحت به مقصد مورد نظر خود برسيد.

حمل و نقل عمومي براي گردشگران تور دبي

4. آبراس

تور دبي

تركيب عجيب و غريب دبي جديد و قديمي را به وضوح مي توان در تاكسي هاي آبي ساده و چوبي كه در امتداد ده كيلومتري كريك، مردم را حمل و نقل مي كنند، مشاهده كرد. اين تاكسي هاي آبي معروف كه تحت عنوان آبراس شناخته مي شوند، يك راه عالي براي جلوگيري از افزايش ترافيك بوده و يكي از ارزانترين فرم هاي حمل و نقل عمومي براي مسافران تور دبي مي باشند كه بسيار سريع است و حدود 5 تا 10 دقيقه طول مي كشد تا به طرف ديگر برسيد؛ در حالي كه ديگر گزينه هاي عبور از كريك از طريق جاده (با استفاده از تونل Shindagha، Garhoud ، و يا پل مكتوم) مي تواند تا يك ساعت طول بكشد! آبراس ممكن است به صورت دستي يا اتوماتيك و موتوردار هدايت شود. وب سايت RTA اطلاعات زيادي در مورد هر دو نوع آبراس ارائه مي دهد.

5. تاكسي هاي آبي

تور دبي

در حالي كه آبراس ها تنها براي حركت در كريك طراحي شده اند، تاكسي هاي آبي دبي ناوگان نسبتا جديدي است كه توسط RTA اداره مي شوند و قادر به حركت در آبهاي خليج عربي هستند. اين تاكسي ها ظاهر بسيار شيك و مدرني دارند و يك راهكار جديد ارائه شده توسط RTA براي تسريع و تسهيل ترافيك روزانه در جاده هاي پرتردد دبي هستند. تاكسي مجهز به تمام امكانات مدرن، مطابق با الزامات ايمني RTA است و مي تواند در سراسر آبهاي خليج عربي با سرعت 25 گره سفر كند.

6. كارت هاي نال (Nol cards)

در تلاش براي ايجاد حمل و نقل عمومي كارآمدتر و راحت تر براي عموم مردم، RTA كارت نال را معرفي كرده است كه يك كارت هوشمند است كه مي تواند در فرم هاي مختلف حمل و نقل عمومي RTA مانند اتوبوس، تراموا، اتوبوس هاي آبي و سيستم مترو استفاده شود. كارت هاي نال مزاياي متعددي دارند، بزرگترين آنها اين است كه نيازي به حمل پول نقد براي پرداخت هزينه حمل و نقل نيست؛ فقط كارت خود را به همراه داشته باشيد و از آن براي پرداخت هزينه هاي سفر خود با سيستم هاي حمل و نقل عمومي استفاده كنيد. چهار نوع كارت مختلف با مزاياي خدماتي مختلف وجود دارند. اطلاعات بيشتر در مورد كارت ها در وب سايت آن موجود است.

7. دبي فري

تور دبي

دبي فري بيشتر از جنبه هاي مربوط به سيستم حمل و نقل عمومي داراي جاذبه هاي گردشگري است كه به بازديدكنندگان و گردشگران تور دبي اجازه مي دهد كه اين شهر را از درون دريا ببينند و برخي از ساختمان هاي برجسته دبي مانند برج آل عرب و پالم جميرا يا هتل بزرگ آتلانتيس را تماشا كنند. كشتي داراي صندلي راحت است و تنها در صورتي شروع به حركت مي كند كه حداقل 10 نفر درون آن حضور داشته باشند.

8. ترامواي دبي

 تور دبي

ترامواي دبي پس از مدت ها انتظار در نوامبر 2014 راه اندازي شد و يك سيستم راه آهن يكپارچه است كه بخشي از يك سيستم حمل و نقل عمومي مدرن است كه دسترسي كارآمد و سريع به مناطق پرجمعيت ساحلي جميرا و مناطق كسب و كار در امتداد خيابان الصفحه را فراهم مي كند. تراموا به ايستگاه مترو و همچنين مونوريل پالم متصل مي شود.

9. – مونوريل پالم جميرا

توردبي

يك سيستم حمل و نقل خصوصي است كه براي انتقال گردشگران يا ساكنان از يك طرف جزيره پالم به طرف ديگر آن طراحي شده است. اين سيستم ايستگاه دروازه در ورودي پالم را به هتل آتلانتيس در انتهاي آن متصل مي كند. مونوريل به مسافرين تور دبي يك چشم انداز عالي از پالم ارائه مي دهد و به سيستم ترامواي دبي نيز متصل مي شود. اين سيستم در حال حاضر به سيستم متروي دبي متصل نيست، اما برنامه هايي براي اين مورد نيز در دست انجام است.

توردبي ارزان و  تور دبي لحظه آخري آژانس گردشگري زيما سفر پارس فرصتي مناسب براي سفر به شهر زيباي دبي است.

مقاله قبل در اين زمينه را مطالعه كنيد.

حمل و نقل عمومي در دبي - بخش اول

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.