بازديد از مسجد سليمانيه در تور استانبول

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

بازديد از مسجد سليمانيه در تور استانبول

۱۵ بازديد

مسجد سليمانيه

سليمانيه بر فراز يكي از هفت تپه استانبول واقع شده كه تحت عنوان شاخ طلايي شناخته مي‌شود وبا يك چشم انداز فوق العاده زيبا از تمام شهر از جاذبه هاي گردشگري تور استانبول است. هر چند آن بزرگترين مسجد عثماني نيست، اما قطعا يكي از قديمي‌ترين و زيبا‌ترين آنها مي‌باشد. نكته غير معمول ديگر در مورد مسجد سليمانيه اين است كه بسياري از ساختمان‌هاي اصلي آن kulliye حفظ شده و به منظور همدردي براي استفاده مجدد وقف شده‌اند. اين مسجد در زمان سليمان يكم ساخته شده و تحت عنوان "باشكوه" شناخته مي‌شد. مسجد سليمانيه چهارمين مسجد امپرياليستي ساخته شده در استانبول بود و نام آن برگرفته شده از نام مستعار پادشاه آن زمان است. مسجد و ساختمان‌هاي اطراف آن توسط معمار سنان، معروف ترين و با استعداد معمار سلطنتي طراحي شده است. آرامگاه سنان دقيقا در بيرون ديواره باغ مسجد، در كنار يك ساختمان متروكه و حوزه علميه واقع شده است.

تور استانبول را با بازديد از مسجد سليمانيه كامل كنيد

مسجد سليمانيه

اين مسجد بين سال هاي 1550 و 1557 ساخته شده است. طراحي و ساختار آن به طور ويژه دلنشين است، شامل باغ‌ها و جلوخان سه طرفه با يك چشمه مركزي گنبدي شكل براي وضو گرفتن مي‌باشد. چهار مناره و 10 بالكن زيباي آن گفته مي‌شود كه نشان دهنده اين واقعيت است كه سليمان چهارمين سلطان عثماني حاكم به شهر استانبول بوده و دهمين سلطان پس از استقرار امپراتوري مي‌باشد. در باغ پشت مسجد سليمانيه استانبول يك تراس وجود دارد كه منظره زيبايي از شاخ طلايي و بوسفروس را ارائه مي‌دهد. خيابان موجود در زير آن ميزبان Arasta مسجد (خيابان مغازه‌ها) بوده است كه در مجاورت ديوار حائل تراس قرار دارد. در نزديكي آن يك ساختمان 5 طبقه (mulazim مدرسه) آماده سازي قرار داشت.

مسجد سليمانيه استانبول

داخل اين ساختمان نفس گير است و مي‌توانيد از اندازه و سادگي آن لذت ببريد. معمار سنان از چهار حائل تقويت كننده بر روي ديواره‌هاي ساختمان استفاده كرده است، نتيجه آن يك منظره زيبا و شفاف از اياصوفيه است، به خصوص كه گنبد آن نيز به بزرگي يكي از تاج‌هاي كليساي بيزانس واقع در نزديكي آن بوده كه منظره شهر استانبول را تكميل كرده است. محراب آن نيز با كاشي‌هاي ايزنيك باكيفيت پوشانده شده است. ديگر دكوراسيون‌هاي داخلي شامل پنجره‌هاي كركره‌اي با منبت كاري مرواريد، زرق و برق شيشه‌اي رنگ آميزي شده، نقاشي هاي مقرنس (با جزئيات لانه زنبوري) فرش خرمالويي رنگ ديدني و جذاب و مدال‌هاي خوشنويسي مي‌باشند.

Külliye

سلطان سليمان به طور خاص دستور داد كه اين مسجد بايد داراي مجموعه كاملي از خدمات عمومي باشد: عمارت (آشپزخانه)، مدرسه، حمام، بيمارستان و غيره. امروز عمارت آن، با باغ‌هاي جذاب خود، ميزبان كافه Dârüzziyafe است كه يك مكان دوست داشتني براي لذت بردن از يك چاي مي‌باشد. در سمت راست (شمال) آن (tabhane براي سفر دراويش) قرار دارد كه در زمان نوشتن اين مقاله در حال ترميم بود، و در سمت چپ (جنوب) آن نيز باغچه لاله، يك باغ چاي محبوب قرار دارد.

ورودي اصلي مسجد از جاده پروفسور صديق سامي اونار، كه قبلا با نام (Çar???? Tiryaki) شناخته مي‌شد، قابل دسترسي است. اين مكان در حال حاضر داراي سه مدرسه و يك مدرسه ابتدايي است كه، به عنوان كتابخانه سليمانيه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.همچنين مجموعه‌اي از رستوران‌هاي محبوب و قهوه‌خانه را براي بازديد كنندگان و گردشگران تور استانبول در خود جاي داده‌اند. در گوشه جاده پروفسور در شهر استانبول ، صديق سامي اونار و سفره خانه Sokak يك بيمارستان قرار دارد كه در حال مرمت است. (Süleymaniye Hamam? حمام سليمانيه) هنوز هم مورد استفاده قرار مي‌گيرند و در سمت شرقي مسجد واقع شده است.

آرامگاه‌ها

در سمت راست (جنوب شرق) ورودي اصلي، يك قبرستان واقع شده است كه يك مقبره هشت ضلعي از آرامگاه سليمان و همسر او خرم سلطان را شامل مي‌شود. كاشي كاري موجود در اطراف ورودي آن فوق العاده است و پانل‌هاي منبت كاري شده در آرامگاه سليمان بسيار دوست داشتني مي باشد.

 مناطق اطراف

خيابان‌هاي اطراف مسجد در استانبول ميزبان گسترده‌ترين خانه‌هاي چوبي عثماني در شبه جزيره است، كه بسياري از آنها در حال حاضر به عنوان بخشي از پروژه بازسازي شهري تحت ترميم است. براي ديدن برخي از آنها، به سمت پايين (FeLV Yoku?u بين tabhane و آرامگاه سنان) برويد و سپس به سمت راست و Namahrem Sokak و Ayranc? Sokak تغيير مسير دهيد. معمار سنان در يكي از خانه‌هاي دوران عثماني كه در آن زمان در اين منطقه از شهر استانبول قرار داشتند زندگي مي‌كرد كه اكنون يك كافه است.

از يك مسير ديگر، از جاده پروفسور صديق سامي اونار به سمت جنوب غربي وارد خيابان باريك حمام (Ay?ekadin Sokak در ميان غرفه‌هاي سوغاتي پنهان است) شويد و آن را تا Kayserili احمت پاشا و منطقه Molla Husrev ادامه دهيد كه به عنوان بخشي از پروژه ترميم و بازسازي شهري تحت مرمت است. Kayserili احمت پاشا، ميزبان تعدادي از خانه‌هاي چوبي بسيار زيبا ساخته شده در اواخر قرن 19 و اوايل قرن 20 است.

"آژانس گردشگري و مسافرتي زيما سفر پارس ارائه كننده تور استانبول با بهترين كيفيت و خدمات مي باشد"
"براي بازديد از اين شهر زيبا، تور استانبول ارزان  و  تور استانبول لحظه آخري را از زيما سفر پارس تهيه كنيد"

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.