بهترين و بدترين زمان براي سفر به چين - قسمت دوم

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

بهترين و بدترين زمان براي سفر به چين - قسمت دوم

۱۵ بازديد

بهترين و بدترين زمان براي سفر به چين - قسمت دوم

تور چين و زمان سفر به چين پهناور

در مقتله قبلي "بهترين و بدترين زمان براي سفر به چين - قسمت اول"، به بررسي بهترين زمان براي تور چين پرداختيم. حال به ادامه آن مي پردازيم.

در اين مقاله به تبت، انواع آب و هوا در چين، فصل شلوغ مردم چين و جشنواره هاي يخ چين مي پردازيم.

تور چين و تبت شگفت انگيز

قابل توجه ترين استثنا در اين مورد، منطقه تبت است كه هر ساله به مدت 2 ماه به روي بازديد كنندگان خارجي بسته مي شود. از آنجايي كه اين زمان ممكن است از سال به سال متفاوت باشد، اگر در حال برنامه ريزي براي سفر به تبت هستيد، با متخصصين سفر ما تماس بگيريد تا به روز ترين اطلاعات در اين خصوص را كسب كنيد.

مناسب ترين ماه ها براي تور چين

آوريل و ژوئن احتمالا بهترين تاريخ براي بازديد از هر نقطه از چين است. اواسط تابستان يك زمان عالي براي بازديد از تبت، هينان و برخي از نقاط در شمال چين است. با اين حال، اماكن ديگري وجود دارند كه به طور غيرقابل تحملي گرم هستند و مسافران حساس به درجه حرارت بالا بايد اين را در ذهن داشته باشند.

جنوب چين داراي آب و هواي نيمه گرمسيري است و تابستان آن گرم و مرطوب است، در حالي كه درجه حرارت مي تواند تا 40 درجه سانتي گراد افزايش يابد. برخي از مكان هايي كه در طول تابستان بهتر است از آنها بازديد نكنيد عبارتند از: چونگينگ (سيچوان)، نانجينگ (جيانگ سو) و ووهان (هوبئي). بخش هاي شمالي چين، از جمله سين كيانگ، دونگبي و مغولستان داخلي، ممكن است در تابستان بسيار گرم شوند.

نكته ديگري كه ممكن است بخواهيد در نظر بگيريد، فصول باراني هستند. اگر قصد سفر به جنوب چين (به خصوص گيلين) از آوريل تا اوت داشته باشيد، احتمال اينكه پرواز شما به دليل آب و هواي نامناسب به تعويق افتد يا لغو شود وجود دارد. در اين زمان از سال، شما ممكن است مايل باشيد از قطارهاي تندرو، كه سريع، راحت هستند و به ندرت تاخير دارند، استفاده كنيد.

همانطور كه در بسياري از نقاط جهان اتفاق مي افتد، هنگاميكه مدارس تعطيل هستند، مردم اوقات فراغت بيشتري دارند. تابستان ها شلوغ ترين فصل براي چيني ها مي باشند كه زمان اين را دارند به شگفتي هاي كشورشان بيانديشند. بازديد كنندگان خارجي بايد قيمت هاي بالاتري را انتظار داشته باشند و متناسب با آن برنامه ريزي كنند.

در مورد پكن، زمستان بسيار سرد است و تابستان به شدت گرم است، به همين دليل بهار و اوايل پاييز بهترين زمان براي بازديد از پايتخت چين است. اين همچنين زمان خوبي براي صعود به ديوار بزرگ چين و مشاهده رنگ هاي زيباي پاييز است.

پاييز همچنين زمان خوبي براي بازديد از مكان هايي است كه در ساير فصول به طرز غيرقابل تحملي گرم هستند، مانند سين كيانگ كه تغيير رنگ برگ ها يك چشم انداز جذاب ايجاد مي كند و هنگ كنگ كه معمولا در طول تابستان كاملا مرطوب است.

چين سرد است، هزينه، جشنواره يخ و سرماي عالي ؟

توصيه مي شود لباس هاي گرم خود را هنگام بازديد از چين در پاييز به همراه داشته باشيد، زيرا شب ها و صبح ها مي توانند خنك باشند. همچنين مسافران بايد در نظر داشته باشند كه توصيه مي شود يك روز پس از تعطيلات روز ملي چين، به اين كشور سفر كنند.

اگرچه سفر به چين در زمستان كمتر توصيه مي شود، چين براي كساني كه از سرما لذت مي برند، پيشنهادهاي جذاب زيادي ارائه مي دهد. جداي از هزينه هاي ارزان تر و جمعيت كمتر، زمستان قطعا مي تواند يك فصل مقرون به صرفه تور چين  باشد.

جشنواره يخ هاربين يكي از بزرگترين جشنواره ها در نوع خود است و ارزشش را دارد كه آن را تجربه كنيد. اين جشنواره در زمستان، از 24 دسامبر تا 25 فوريه اجرا مي شود. اندازه هاي مجسمه هاي برفي و يخي مسحور كننده است، و هنگاميكه در شب نورپردازي مي شوند، منظره اي شگفت انگيز براي عكسبرداري را براي شما ايجاد مي كنند. به همراه داشتن لباس هاي گرم بسيار مهم است زيرا درجه حرارت در Harbin مي تواند تا 24 درجه سانتيگراد زير صفر در شب كاهش يابد و در طول روز بيش از صفر نمي شود.

به طور شگفت انگيزي، تبت يك گزينه خوب براي سفرهاي زمستاني است. در طول فصول ديگر، مسافران تنها مي توانند مدت زمان محدودي را صرف بازديد از كاخ Potala كنند. در حاليكه، در زمستان مي توانند هر چقدر كه مايلند در اين مكان اقامت داشته باشند.

پايتخت تبت، لهاسا، زمستان گرمتري نسبت به پكن دارد، جايي كه درجه حرارت از زير صفر درجه سلسيوس افزايش نمي يابد. به علاوه، سفر به تبت در زمستان مي تواند يك گزينه بسيار مقرون به صرفه تر در مقايسه با فصول ديگر باشد و همچنين دريافت مجوز ورود به منطقه نيز در اين اوقات از سال آسان تر است. بسياري از زائران نيز در طي اين روزهاي سرد به تبت مي رسند، كه يك تجربه بسيار معتبر را براي شما به ارمغان مي آورد.

هر فصل داراي مزايا و معايب خاص خود است، بنابراين بازديدكنندگان بايد تصميم بگيرند كه تا چه ميزان مايل به خارج شدن از منطقه آسايش خود براي برنامه ريزي سفرهاي خود براساس آن هستند.

اميدواريم كمك به تصميم گيري براي تور چين  كرده باشيم.

همراهان هميشگي زيما سفر، از تور هاي ويژه ما ديدن كنيد و از تخفيف و قيمت هاي تور چين  آژانس مسافرتي و گردشگري زيما سفر پارس ديدن كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.