آب و هوا در تور مالزي - قسمت اول

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

آب و هوا در تور مالزي - قسمت اول

۱۵ بازديد

آب و هواي مالزي - قسمت اول

آب و هوا در تور مالزي - قسمت اول

مي خواهيم سفري به مالزي داشته باشيم و لازم است تا از آب و هواي آن در فصول مختلف آگاهي داشته باشيم. 

تور مالزي در فصل مناسب طبع شما مي تواند بسيار لذت بخش باشد تا بيشترين استفاده را از اين كشور استوايي زيبا داشته باشيد.

در اين سري مقاله از آب و هواي فصول مختلف  مالزي مطلع مي شويم. همچنين با چند فستيوال در هر فصل آشنا مي شويم. 

از مراسم سال نو چيني هاي مقيم  مالزي  تا فستيوال هاي موسيقي، ورزشي، هنري و بالن سواري. همراه زيما سفر پارس به بررسي اين موارد مي پردازيم.

نگران دماي هواي مالزي نباشيد!

مالزي  در نزديكي خط استوا واقع شده است، يعني شما مي توانيد اغلب يك محدوده دمايي بين 79 درجه فارنهايت (26 درجه سانتي گراد) و 90 درجه فارنهايت (28 درجه سانتي گراد) را انتظار داشته باشيد.

تنها مواردي كه شما بايد نگران آنها باشيد:

بارش باران (كه در سواحل شرقي بين اكتبر و مارس بسيار شديد است)

رطوبت (كه پوشيدن يك تي شرت و شلوار نازك و سبك را توصيه مي كنيم) 

فستيوال هايي كه مي خواهيد در آنها حضور يابيد.

ژانويه، فصل رعد و برق هاي مالزي

در اواسط ماه ژانويه، خورشيد ارتفاع كمتري دارد و با فاصله كمتري بر روي مردم محلي و گردشگران مي تابد در نتيجه تمام پوست افراد قرمز مي شوند. اگر مشكلي با اين قضيه نداريد، شما مي توانيد شاهد تعداد زيادي از گردشگران در ساحل غربي شبه جزيره بورنئو (صباح و ساراواك) باشيد.

در اين زمان از ساحل شرقي (خصوصا Terengguanu و Kelantan) و جزاير آن دوري كنيد؛ اين منطقه در مسير رعد و برق ناحيه شمال شرقي مونسن قرار دارد.

در برخي سال ها، Thaipusam ممكن است در ماه ژانويه برگزار شود. اين يك  جشنواره رنگارنگ و سرگرم كننده براي اداي احترام به خداحافظي هندو، پادشاه Murugan است. گناهكاران ممكن است با سوراخ كردن پوست خود با پيچ هاي مخصوصي (Vel Skewers) توبه كنند ولي شما نترسيد و احيانا با پيچ توبه نكنيد!

بارش: 16 روز

درجه حرارت: 81 درجه فارنهايت (27 درجه سانتيگراد)

فوريه، مراسم سال نو چيني، فستيوال بالن سواري مالزي

شما همچنان بايد از سواحل شرقي در  تور مالزي دوري كنيد (جزاير به معناي واقعي كلمه در اين فصل "بسته" هستند)، اما مي توانيد به هر جاي ديگري كه مي خواهيد برويد. تابش آفتاب در اين ماه خيلي زياد است و تنها چيزي كه بايد نگران آن باشيد اين است كه از دئودورانت و كرم ضدآفتاب استفاده كنيد.

در برخي سال ها، مراسم سال نو چيني ممكن است در ماه فوريه برگزار شود. اين تعطيلات ملي با لباس هاي براق و قرمز جشن گرفته مي شود – در روز پانزدهم- پرتقال هاي ماندارين نيز در درياچه ها و درياها قابل مشاهده خواهند بود.

در اين ماه همچنين مي توانيد بالون سواري فيستا در پنانگ را تجربه كنيد. موسيقي، نورپردازي، غذا، بالون هاي رنگارنگ چيزهايي هستند كه مي توانيد انتظار آن را داشته باشيد كه يك تفريح رويايي براي كودكان به شمار مي رود.

بارش: 14 روز

درجه حرارت: 82 درجه فارنهايت (28 درجه سانتيگراد)

مارس، جشنواره موسيقي مالزي ، مسابقه دوچرخه سواري بانوان

يكي از بهترين ماه ها براي  تور مالزي  ، مارس است، وقتي كه خورشيد بر همه مناطق و جزاير مانند Tioman ، Redang و Perhentian مي تابد.

علاقمندان به موسيقي مي توانند در جشنواره جاز KK در كوتا كينابالو شركت كنند، اين برنامه شامل اجراهاي هيجان انگيز از نوازندگان محلي و بين المللي است.

در اين بين علاقه مندان به ورزش و سلامتي مي توانند آدرنالين خود را با شركت در Konvoi Berbasikal Wanita (كاروان دوچرخه سواري بانوان) بالا ببرند، كه در آن بيش از 3000 خانم با دوچرخه در Putrajaya به رقابت مي پردازند.

علاقه مندان به تمايلات فرهنگي، مي توانند از جشنواره بين المللي فرهنگي تاواو بازديد كنند، جايي كه بازديدكنندگان به تمام جنبه هاي فرهنگي 27 گروه قومي محلي مي پردازند.

بارش: 17 روز

درجه حرارت: 82 درجه فارنهايت (28 درجه سانتيگراد)

آوريل، جشنواره غذا هاي رنگارنگ مالزي

گردشگران زيادي به دليل برگزاري عيد پاك در اروپا و آمريكا به اين منطقه سرازير مي شوند. در جزيره Duyong فستيوال هنري Duyong برگزار مي شود كه بزرگداشتي است بر يكتايي Terengganu، از جمله محصولات دست ساز و غذاهاي سنتي است.

روز بزرگداشت روحيه همگاني - كه تحت عنوان "چينگ مينگ"، "چنگ بنگ" يا "روز قبر روبي" شناخته مي شود نيز در ماه آوريل اتفاق مي افتد. همانطور كه از نام آن پيداست، جامعه چيني (در سرتاسر مالزي) قبرهاي عزيزان خود را تميز مي كنند و هداياي كاغذي به ديگران مي دهند، به اين اميد كه روح عزيزان از دست رفته آنها در آرامش و شادي ابدي باشد.

بارش: 19 روز

درجه حرارت: 82 درجه فارنهايت (28 درجه سانتيگراد)

سپاس فراوان. اميدواريم مقاله ما مناسب شما واقع شده باشد. زيما سفر پارس برقرار كننده  تور مالزي ،  تور لحظه آخري مالزي  و تور مالزي  با قيمت مناسب و ارزان با كيفيت مطلوب آماده ارائه خدمات توريستي است.

همراه ما باشيد تا در مقاله دوم و سوم به بررسي ماه هاي ديگر بپردازيم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.