نكاتي در مورد فرهنگ و آداب و رسوم براي گردشگران تور دبي

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

نكاتي در مورد فرهنگ و آداب و رسوم براي گردشگران تور دبي

۱۷ بازديد

تور دبي

شما ميتوانيد براي تعطيلات و سفر به دبي با يك برنامه ريزي و يك  تور دبي  سفري خاطره انگيز داشته باشيد. اما قبل از انجام اين كار در مورد آن كشور تحقيق كنيد و اطلاعات بيشتري داشته باشيد. در اينجا ما به شما يك راهنمايي براي گذراندن تعطيلات در دبي ارائه مي دهيم كه با رعايت آن به ميزبان خود اهانت نمي كنيد.

نكات مفيد در مورد فرهنگ و آداب و رسوم در دبي

اكثر كشورهاي امارات متحده عربي به دين و سنت هاي اسلام و فرهنگ عرب و بدوي پايبند هستند. در حالي كه دبي هيچ تفاوتي ندارد، طبيعت جهانگردي آن، طيف متنوعي از فرهنگ ها را در خود جاي مي دهد.

با اين حال، برخي از آداب و رسوم سنتي عربي همچنان باقي مانده اند مانند پنج نوبت نماز روزانه كه مسلمانان را با بانگ اذان از مساجد در سراسر كشور فرا مي خواند.

گرچه فرهنگ و آداب و رسوم در دبي در مقايسه با ساير جوامع عربي كمي آزادتر است، اما قوانين اسلامي با جديت دنبال شده و توسط گردشگران و توريست هاي دبي مورد احترام قرار مي گيرد.

به عنوان مذهب رسمي دبي، به گردشگران به شدت توصيه مي كنيم از انتقاد در هر زمينه اي، برقراري مكالمات سياسي و منفي گرايانه در مورد حكومت فعلي خودداري كنند. مكالمات را با ملايمت برگزار كنيد و از پرداختن به مسائل مختلف اجتناب كنيد.

در ماه رمضان، ماه مقدس، خوردن مواد غذايي در برابر انظار عمومي از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع است. بنابراين گردشگران تور دبي  بايد وعده هاي غذايي را در حريم خصوصي خود مصرف كنند.

دبي با دارا بودن مناظر آفتابي، سواحل بي نظير و پر زرق و برق و جاذبه هاي خارق العاده از پارك هاي آبي گرفته تا دامنه هاي اسكي سرپوشيده يك مقصد عالي براي گردشگران و گذراندن تعطيلات مي باشد.

با وجود زرق و برق فراوان گاهي فراموش مي كنيد كه امارات متحده عربي تحت سلطه فرهنگ اسلامي است، اما برخي از هنجارها و قواعد وجود دارند كه شما بايد در سفر به دبي از آنها آگاهي داشته باشيد:

الكل

نوشيدن الكل در كافه ها و هتل ها در دبي كاملا قانوني است اما حاضر شدن در اماكن عمومي با حالتي مست و غيرقابل كنترل امري غيرمجاز است. فكر نكنيد كه مي توانيد با حالتي مست به خيابان برويد چرا كه در اينصورت دستگير شده و به زندان خواهيد افتاد.

تا زماني كه بتوانيد خودتان را كنترل كنيد، مي توانيد يك شب خوش و لذت بخش در خيابان هاي مملو از بارهاي مختلف در منطقه بور دبي داشته باشيد. فقط اطمينان حاصل كنيد كه يك تاكسي براي برگشت به هتل كرايه كنيد.

پوشش

شما متوجه خواهيد شد كه زنان محلي در دبي، حجاب خود را رعايت مي كنندكه يادآور اين موضوع است كه شما در كشوري اسلامي هستيد. با اين حال، دبي نسبتا پيشرفته است و شما مجبور نيستيد با پوشش كامل شنا كنيد

لباس هاي شنا در مناطق ساحلي، و نه در خيابان هاي عمومي، مجاز هستند. شلوارك و تي شرت به طور كلي قابل قبول است، اما شما به هنگام بازديد از مساجد، اماكن مذهبي يا مناطق قديمي شهر بايد لباس هاي گشاد بپوشيد تا شانه، دستان و پاهاي شما را پوشش دهد. زنان بايد در مساجد روسري بپوشند.

احترام و ادب

اگر شما به يك مجلس دعوت شديد (جايگاهي خصوصي در خانه كه مهمانان به آنجا فراخوانده مي شوند)، كفش هاي خود را دربياوريد. هنگامي كه مهمانان جديد و يا افراد مسن وارد مي شوند، از جاي خود بلند شويد و مردان وقتي كه يك زن وارد اتاق مي شود، بايد به احترام او از جاي خود بلند شوند.

اگر شما يك فرد مسلمان از جنس مخالف را ملاقات مي كنيد، به هنگام احوالپرسي با او دست ندهيد مگر اينكه خود او دستش را به سوي شما دراز كند. به ويژه زنان ممكن است نخواهند با توجه به دلايل مذهبي با مردان دست بدهند.

غذا و نوشيدني را با دست راست خود دريافت كنيد و با همان دست به خوردن آن مشغول شويد. اين به شدت حركتي بي ادبانه است كه كف پاهاي خود را به كسي نشان دهيد يا با پاي خود به كسي اشاره كنيد.

پاهاي خود را در مقابل يك مهمان بلند مرتبه روي يكديگر نيندازيد. به هنگام دست دادن از تمام دست خود، و نه فقط يك انگشت، استفاده كنيد. الكل يا گوشت خوك را به مهمانان مسلمان خود پيشنهاد ندهيد.

تا زمانيكه اين قوانين ساده را به ياد داشته باشيد، سفر به دبي براي شما موفقيت آميز و لذت بخش خواهد بود.

زيما سفر پارس با ارايه بهترين تور دبي در خدمت شما عزيزان ميباشد.همچنين شما ميتوانيد تور ارزان قيمت دبي و  تور لحظه آخري دبي را از آژانس گردشگري زيما سفر پارس تهيه كنيد. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.