نكات جالب و ضروري درباره سيستم حمل و نقل كيش

مجري تور هاي گوانجو چين، تور كيش، تور مشهد، تور آنتاليا، تور گرجستان، تور تايلند و تور مالزي در بهترين هتل هاي جهان

نكات جالب و ضروري درباره سيستم حمل و نقل كيش

۱۲ بازديد

نكات جالب و ضروري درباره سيستم حمل و نقل كيش

حمل و نقل در كيش داراي ويژگي‌هايي است؛ كه آن را كمي متفاوت از ساير شهرهاي ايران مي‌كند. اگر قصد استفاده از  تور كيش  را داريد بد نيست قبل از سفر با سيستم حمل و نقل آنجا آشنا شويد.

كيش جزيره كوچكي است كه فاصله زيادي بين بخش‌هاي مختلف آن نيست. اما هزينه‌هاي حمل و نقل در آن از نرخ معمول ساير شهرهاي ايران گران‌تر است. در واقع سيستم حمل و نقل كيش به طور كامل وابسته به تاكسي است؛ و شما اگر خودرو شخصي نداشته باشيد؛ حتما مسيرتان به اين تاكسي‌ها مي‌خورد.

تاكسي در كيش

تاكسي‌هاي كيش همگي از كيفيت بالايي برخوردار است؛ و شما سفر راحت و سريعي را با آنها تجربه خواهيد كرد. هرچند مسئله قيمت بالاي كرايه‌ها ممكن است براي هركسي جذاب نباشد.

جزيره كيش شش شركت تاكسيراني دارد. تاكسي پارس، تشريفات، رخش، كرانه، توسن و در نهايت تاكسي هلال ماه كيش، مجموعه شركت‌هايي هستند كه در زمينه خدمات حمل و نقل كيش فعايت مي‌كنند.

روش استفاده از تاكسي‌ها در كيش هنوز تلفني است. به اين صورت كه شما در هركجاي جزيره باشيد با تماس تلفني مي‌توانيد توسط اپوراتور، درخواست تاكسي نماييد. اپراتور نزديك‌ترين تاكسي به شما را در اختيارتان خواهد گذاشت.

البته شنيده‌هاي ما حاكي از آن است كه به زودي سيستم ثبت درخواست خودرو در كيش از طريق اپليكيشن گوشي هوشمند ممكن مي‌شود.

قيمت تاكسي در كيش به طور معمول ثابت است؛ و مسئله مسافت (به علت كوچكي محيط) آنچنان روي قيمت تاثيري ندارد. به طور ميانگين مسيرهاي داخل شهر 7 هزار تومان و از هر نقطه جزيره به سمت فرودگاه 15 هزار تومان هزينه تاكسي است.

البته شركت تاكسيراني هلال ماه تنها شركتي است؛ كه در بعضي مسيرهاي اصلي شهر به صورت خطي اقدام به جابجايي مسافر مي‌كند؛ كه طبعا هزينه آن كمتر از مبلغ ذكر شده است.

تاكسي تشريفات كيش هم يكي ديگر از بخش‌هاي سيستم حمل و نقل كيش است؛ كه به جابجايي مسافران با خودروي تشريفاتي مي‌پردازد. خودروهاي اين شركت كلاسيك و نسبتا بزرگ است؛ و معمولا ظرفيت حمل 6 نفر را داراست.

فراموش نكنيد قوانين راهنمايي و رانندگي در كيش با شدت زيادي كنترل و رعايت مي شود. پس فكر اينكه از يك تاكسي بيشتر از ظرفيت قانوني ان استفاده كنيد را فراموش كنيد.

ميني‌بوس در كيش

اما از تاكسي‌ها كه بگذريم؛ جالب است بدانيد كه سيستم حمل و نقل كيش علاوه بر تاكسي، ميني‌بوس هم دارد. ميني‌بوس‌ها در جزيره كيش به صورت خطي كار مي‌كنند و ميانگين تعرفه آنها 1500 تومان است.

در نهايت درباره سيستم حمل و نقل كيش اين نكته گفتي است كه همه آنها به دستگاه كارتخوان مجهز هستند؛ و شما با خيال راحت مي‌توانيد كرايه خود را از طريق كارت بانكي پرداخت كنيد.

اجاره خودرو در كيش

اما مي رسيم به آخرين سيستم حمل و نقل در كيش. اين روش داراي توضيحات مفصلي است؛ و ما در اينجا فقط چند نكته ضروري را به طور خلاصه با شما در ميان مي‌گذاريم.

اجاره خودرو در كيش بخصوص براي آنها كه تعداد روزهاي بيشتري در جزيره مي‌مانند و يا ميزان رفت و آمد و گشت و گذارشان زياد است؛ گزينه خوبي است. همچنين اگر همسفر خردسال به همراه داشته باشيد و بخواهيد بتوانيد در هر ساعتي به هرجايي كه مي‌خواهيد برويد؛ اجاره خودرو مي‌تواند راحتي و آسايش خوبي را براي شما فراهم كند.

اين امكان بخصوص با توجه به قميت نسبتا گران سيستم حمل و نقل كيش ممكن است در مواردي به صرفه نيز باشد.

از همه اينها گذشته تجربه سواري و رانندگي با خودروهاي لوكس و مدل بالاي دنيا، چيزي است كه فقط با اجاره خودرو در كيش به دست خواهيد آورد.

اميدواريم اين مقاله آژانس مسافرتي و گردشگري زيما سفر پارس، مورد توجه شما قرار گرفته باشد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.